| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Halk Sağlığı ve Epidemiyoloji | SAK102 | 2 | 2 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Burak KESE |
| Amaç |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini öğretmek, Toplum birevlerini oluşturan etkileyen sağlık şartları ve uyulması gereken durumları öğretmek |
| Ders İçeriği |
Epidemiyolojinin tanımı, amacı, kullanım alanları, temel kavramlar, gözlemsel araştırma yöntemleri (tanımlayıcı ve analitik—ekolojik, vaka-kontrol, prevalans, insidans), deneysel araştırma yöntemleri (randomize klinik deneyler, saha deneyleri, toplum deneyleri), Halk sağlığının tanımı, amacı, hizmet yöntemleri |
| Ders Kaynakları |
emel Epidemiyoloji, Nazan Bingel (çeviren), 1993.
İlgili araştırma, makale ve kitaplar İnternet, CD ve ilgili diğer kaynaklar Sabahat TEZCAN, Epidemiyoloji, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, 2009 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,43 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Epidemiyolojinin tanımı | |
| 2 | Epidemiyolojinin amacı | |
| 4 | Epidemiyolojinin kullanım alanları | |
| 4 | Epidemiyolojinin kullanım alanları | |
| 5 | Epidemiyoloji ile ilgili temel kavramlar | |
| 6 | Epidemiyolojik araştırmlarda kullanılan kantitatif ölçüler | |
| 8 | Epidemiyolojik araştırmalarda kullanılan gözlemsel ölçüler | |
| 8 | Genel Tekrar, ara sınav | Ders |
| 9 | Epidemioyik araştırmalarda kullanılan deneysel yöntemler | |
| 10 | Randomize Kontrollü Deneyler | |
| 11 | Epidemiyolojik kavram, ölçülerin planlama fonksiyonuna uygulanması | |
| 12 | Epidemiyolojik kavram, ölçülerin örgütleme fonksiyonuna uygulanması | |
| 13 | Epidemiyolojik kavram, ölçülerin yönlendirme fonksiyonuna uygulanması - Epidemiyolojik kavram, ölçülerin denetim fonksiyonuna uygulanması | |
| 14 | Final Sınavına Hazırlık |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini, sağlık planlamasını ve politikalarını kavrama, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini, sağlık planlamasını ve politikalarını kavrama, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | ;
| Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | ;
| Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | ;
| Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | ;
| Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,2 | 2,4 | 4 | 3,8 | 3,8 | 3,2 | 3,2 | 3 | 2,4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 |