Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Sağlığı ve Epidemiyoloji | SAK102 | 2 | 2 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Burak KESE |
Amaç |
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini öğretmek, Toplum birevlerini oluşturan etkileyen sağlık şartları ve uyulması gereken durumları öğretmek |
Ders İçeriği |
Epidemiyolojinin tanımı, amacı, kullanım alanları, temel kavramlar, gözlemsel araştırma yöntemleri (tanımlayıcı ve analitik—ekolojik, vaka-kontrol, prevalans, insidans), deneysel araştırma yöntemleri (randomize klinik deneyler, saha deneyleri, toplum deneyleri), Halk sağlığının tanımı, amacı, hizmet yöntemleri |
Ders Kaynakları |
emel Epidemiyoloji, Nazan Bingel (çeviren), 1993.
İlgili araştırma, makale ve kitaplar İnternet, CD ve ilgili diğer kaynaklar Sabahat TEZCAN, Epidemiyoloji, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayınları, 2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 14 | 1 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Epidemiyolojinin tanımı | |
2 | Epidemiyolojinin amacı | |
4 | Epidemiyolojinin kullanım alanları | Ders |
4 | Epidemiyolojinin kullanım alanları | Ders |
5 | Epidemiyoloji ile ilgili temel kavramlar | Ders |
6 | Epidemiyolojik araştırmlarda kullanılan kantitatif ölçüler | |
7 | Epidemiyolojik araştırmalarda kullanılan gözlemsel ölçüler | Ders |
8 | Genel Tekrar, ara sınav | Ders |
9 | Epidemioyik araştırmalarda kullanılan deneysel yöntemler | |
10 | Randomize Kontrollü Deneyler | |
11 | Epidemiyolojik kavram, ölçülerin planlama fonksiyonuna uygulanması | |
12 | Epidemiyolojik kavram, ölçülerin örgütleme fonksiyonuna uygulanması | |
13 | Epidemiyolojik kavram, ölçülerin yönlendirme fonksiyonuna uygulanması - Epidemiyolojik kavram, ölçülerin denetim fonksiyonuna uygulanması | |
14 | Final Sınavına Hazırlık | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini, sağlık planlamasını ve politikalarını kavrama, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sisteminin temel bileşenlerini, sağlık planlamasını ve politikalarını kavrama, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 |
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 |
Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 |
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 |
Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 |