| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | ATA102 | 2 | 2 + 0 | 2,0 | 
| Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Dilara USLU | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Öğrencilerin yakın tarih konusunda yorum gücünü ve eleştirel yaklaşımlarını arttırmak, Türk inkılabının gelişim süreçlerini genç kuşaklara aktarmak, I. Dünya Savaşı'ndan II. Dünya Savaşı'na uzanan zamanda Türkiye'deki gelişmeler hakkında öğrencileri bilgilendirmek | 
| Ders İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti´nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler | 
| Ders Kaynakları | Fatma Acun, Atatürk ve Türk İnkılap Tarihi, Siyasal Kitabevi, Ankara 2010 Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk Refik Turan, Cezmi Eraslan ve diğerleri, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, ATAM, Ankara 2010 | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2017 - 2018 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 | 
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 | 
| Final | Final | 6 | 1 | 6 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,20 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Sevr Antlaşması (Paris Barış Konferansı, Londra Konferansı, San-Remo Konferansı, Sevr Antlaşması ve Sevr Antlaşması'na Karşı Tepkiler) | Ders | 
| 2 | Milli Mücadele Döneminde Cepheler ve Savaş (Milli Mücadele'nin Kaynakları, Doğu Cephesi (Osmanlı Devleti ve Ermeniler), Ermenilerle Savaş ve Gümrü Antlaşması, Milli Mücadele Dönemi'nde Türk-Sovyet İlişkileri (Moskova ve Kars Antlaşmaları) | |
| 3 | Güney Cephesi (Maraş, Antep, Urfa ve Adana Savunmaları) | Beyin Fırtınası | 
| 4 | Batı Cephesi I (Yunan İşgalleri, Kuva-yı Milliye'den Düzenli Ordu'ya Geçiş, I. İnönü Muharebesi, Londra Konferansı, II. İnönü Muharebesi) | Beyin Fırtınası | 
| 5 | Batı Cephesi II (Eskişehir Kütahya Savaşları, Başkomutanlık Yasası, Tekalif-i Milliye Emirleri, Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi) | Beyin Fırtınası | 
| 6 | Lozan Barış Konferansı (Lozan Konferansı’nda Görüşülen Meseleler) | Tartışmalı Ders | 
| 7 | Atatürk İlkeleri Milliyetçilik, Halkçılık, İnkılapçılık, Cumhuriyetçilik, Laiklik, Devletçilik, Bütünleyici İlkeler | |
| 8 | ARA SINAV | Sözlü | 
| 9 | Atatürk İnkılapları I (Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar) | Seminer | 
| 10 | Atatürk İnkılapları II (Ekonomi, Eğitim ve Sosyal Alanlarda Yapılan İnkılaplar (Şapka Kanunu, Tekke, Zaviye ve Türbelerin Kapatılması, Soyadı Kanunu'nun Kabulü, Uluslararası Saat, Takvim, Rakam ve Ölçü Birimlerinin Kabul Edilmesi, Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Harf ve Türk Dili İnkılabı, Üniversitelerin Gelişimi) | Beyin Fırtınası | 
| 11 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ve Takrir-i Sükûn Dönemi (Cumhuriyet Halk Fırkası, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası, Şeyh Sait İsyanı, İzmir Suikastı, Menemen Olayı) | Beyin Fırtınası | 
| 12 | Atatürk Dönemi Dış Politikası (1923-1932) (Türk-İngiliz İlişkileri, Türk-Yunan İlişkileri, Türk-Sovyet İlişkileri, Türk-Fransız İlişkileri, Türk-İtalyan İlişkileri, Türkiye’nin İslam Ülkeleriyle İlişkileri) | Beyin Fırtınası | 
| 13 | Atatürk Dönemi Dış politikası (1932-1938) (Türkiye’nin Milletler Cemiyeti’ne Girişi, Balkan antantı, Sadabat Paktı, Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay Meselesi) | Beyin Fırtınası | 
| 14 | İsmet İnönü Dönemi ve Çok Partili Hayata Geçiş (1938-1945) (II. Dünya Savaşı Sürecinde Türk Dış Politikası, II. Dünya Savaşı Döneminde Türkiye’de Siyasi, Ekonomik ve Sosyal Gelişmeler, Çok Partili Hayata Geçiş) | Beyin Fırtınası | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Neden-sonuç ilişkisi içinde dönem olaylarını değerlendirir | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Tarihi olayları kronolojik olarak öğrenir | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk dönemlerindeki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Tarihi olayları yorumlama gücü artar | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Atatürk İlkelerini ve İnkılaplarını öğrenir | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Neden-sonuç ilişkisi içinde dönem olaylarını değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Tarihi olayları kronolojik olarak öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk dönemlerindeki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Tarihi olayları yorumlama gücü artar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Atatürk İlkelerini ve İnkılaplarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
