EN
  • Anasayfa
  • DIS104 İşletme Matematiği (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
DIS104 - İşletme Matematiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşletme Matematiği DIS104 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ
Ders Veren
Amaç

Öğrencinin alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşacağı hesaplamaları yapabilecek temel oluşturmak ve basit kar zarar,faiz hesaplarını yapabilir duruma getirmek

Ders İçeriği

Oran orantı, yüzde, kar ve zarar, şirket , basit - bileşik faiz ve iskonto hesaplamaları

Ders Kaynakları Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "İşletme, İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler İçinGenel Matematik" (12. Basımdan çeviri) Nobel Yayınevi; Aytaç, Mustafa; Sevüktekin, Mustafa; Işığıçok, Erkan, Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2008
Dowling, E. "İş Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin Matematik - Schaum's" Nobel Yayın
Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "İşletme, İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler İçinGenel Matematik" (12. Basımdan çeviri) Nobel Yayınevi; Aytaç, Mustafa; Sevüktekin, Mustafa; Işığıçok, Erkan, Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2008
Dowling, E. "İş Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin Matematik - Schaum's" Nobel Yayın
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 10 30
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 10 30
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sayı Kavramı ve Türleri: Doğal Sayılar, Sayma Sayıları, Rasyonel Sayılar ve İrrasyonel Sayılar
2 Üslü ve Köklü İfadeler, Kesir İşlemleri, Çarpanlara Ayırma İşlemleri, Temel Matematik Eşitlikler
3 Fonksiyon Kavramı, Eşitlikler ve Eşitsizlikler, Çözüm Kümeleri
4 Doğrusal Olmayan Fonksiyonlar: Parabolik İfadelerin Çözümü
14 işletme Kararlarında Oran-Orantı Hesaplamaları
6 Yüzde İşlemleri
7 Kâr Hesaplamaları, Maliyet ve Gelir Fonksiyonları
8 Ara sınav, kâr hesaplamaları
9 Alaşım ve Karışım Problemleri
10 Basit ve Bileşik Faiz Hesaplamaları
11 Faiz Hesaplamaları - Problem Çözümü
12 İskonto Hesaplamaları (Basit İskonto)
13 İskonto Hesaplamaları (Bileşik İskonto)
14 İskonto hesaplamaları - Örnek Uygulamalar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Denklem ve eşitsizlikleri kullanarak işletme problemlerini çözebilir. Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Üstel ve logaritmik fonksiyonların kullanarak işletme problemlerini çözebilir. Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
İntegral ve Türev kullanarak işletme problemlerini çözebilmek. Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Matris cebirini kullanarak işletme problemlerini çözebilmek. Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Denklem ve eşitsizlikleri kullanarak işletme problemlerini çözebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Üstel ve logaritmik fonksiyonların kullanarak işletme problemlerini çözebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
İntegral ve Türev kullanarak işletme problemlerini çözebilmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Matris cebirini kullanarak işletme problemlerini çözebilmek. - - - - - - - - - - - - - - -