| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türk Müziği | MOS111 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Türk müzik tarihi, teorisi ve uygulaması. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Türk Müziğinin yaşatılması, yaygınlaştırılması ve öğrencilerin bu alanda yeteneklerinin geliştirilmesi, üretken olmalarının sağlanması. |
| Ders İçeriği |
Başlangıçtan günümüze kadar Türk Müziği'nin geçirdiği evreler ve tarihi seyrinin incelenmesi. Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği Repertuarı üzerine toplu uygulamalar yaparak, melodi ve ritm bakımından yetenekleri geliştirmek. |
| Ders Kaynakları |
ÇORUHLU Yaşar, Türk Mitolojisinin Anahatları, İstanbul 2002.
ÖZKAN İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usulleri, İstanbul 2010. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | |
| 2 | Ozanlık Geleneği. | |
| 3 | Âşıklık geleneği ve örnekleri. | |
| 4 | Osmanlı’dan günümüze örnekleriyle Türk Mûsıkîsi. | |
| 5 | Osmanlı Klâsik Dönem Türk Müziği ve Eser İcrası. | |
| 6 | Osmanlı Son Dönemi Türk Musıkisi ve Örnek Eser Uygulaması. | |
| 7 | Türk Müziği Bestekârları. | |
| 8 | Türk Müziği Bestekârları. | |
| 9 | Türk Tasavvuf Musıkısi ve örneklemesi. | |
| 10 | Hunlar’dan Günümüze Türk Askeri Müziği. | |
| 11 | Türk Müziği’nin formları ve örnekleri. | |
| 1 | Türk Sanat Müziği eser icrası. | |
| 13 | Türk Halk Müziği Eser İcrası. | |
| 14 | Dünyada ve ülkemizde, günümüzün müzik problemleri. |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |