| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Performans Yönetimi | MOS216 | 4 | 2 + 0 | 2,0 | 
| Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüzyüze | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN | 
| Ders Veren | |
| Amaç | İşletmelerde İnsan kaynakları yönetiminin performans değerleme ve ücret yönetimi fonksiyonunu yürütme ve yönetme donanıma sahip olan çalışanların yetiştirilmesini hedeflemektedir. | 
| Ders İçeriği | İnsan kaynakları yönetimi süreci, performans değerleme süreci ve teknikleri, İş değerleme ve yöntemleri, İş değerleme, ücret ve performans ilişkisi, Ücret teorileri, Ücret sistemleri, Ücret denetimi, ücret-verimlilik ilişkisi | 
| Ders Kaynakları | Doç.Dr. Mücahit Çelik, Örnek Uygulamalı Performans Yönetimi Prof. Dr. Cavide Uyargil, Performans Yönetim Sistemi Bireysel Performansın Planlanması Ve Değerlendirmesi Ve Geliştirilmesi, | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 | 
| Final | Final | 5 | 1 | 5 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | ders hakkında bilgilendirme | Ders | 
| 2 | insan kaynakları yönetiminde performans yönetimi süreci | |
| 3 | performans yönetim sisteminin geliştirilmesi | |
| 4 | performans değerlendirme yöntemleri | |
| 4 | performans değerlendirme yöntemleri | |
| 6 | performans planlanması | Beyin Fırtınası | 
| 7 | performans değerlendirmede geçerlilik ve güvenirlik | Beyin Fırtınası | 
| 8 | Ara sınav, geçerlilik ve güvenirlik analizleri | |
| 9 | performans yönetimi uygulamalarının başarısını etkileyen temel unsurlar | |
| 10 | performans yönetimi uygulamalarının başarısını etkileyen temel unsurlar | Beyin Fırtınası | 
| 11 | 360 derece performans değerlendirme yöntemi | Beyin Fırtınası | 
| 12 | örnek performans değerlendirme anketleri | |
| 13 | ÖRNEK PERFORMANS DEĞERLENDİRME ANKETLERİ | |
| 14 | Örnek performans değerlendirme anketleri | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Performans ölçümünde kullanılan geleneksek ve modern teknikler hakkında bilgi sahibi olur. İşletme yapısına uygun teniği seçer ve ortaya koyabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Performan ölçüm tekniklerinin olumlu olumsuz yönlerini bilir ve uygulamada bu olumsuzluklardan kaynaklanan hataları tespit ederek gerekli önlemleri alabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Performans değerlendirmenin insan kaynakları ve kariyer gelişimi açısından önemi hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Performans ölçümünde kullanılan geleneksek ve modern teknikler hakkında bilgi sahibi olur. İşletme yapısına uygun teniği seçer ve ortaya koyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Performan ölçüm tekniklerinin olumlu olumsuz yönlerini bilir ve uygulamada bu olumsuzluklardan kaynaklanan hataları tespit ederek gerekli önlemleri alabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Performans değerlendirmenin insan kaynakları ve kariyer gelişimi açısından önemi hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
