Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Dokümantasyon ve Arşivcilik | SAK210 | 3 | 2 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Semih BAŞ |
Amaç |
Tıbbi dokümantasyon ve arşiv konusunda bilgi vermek ve tıbbi dokümantasyon ve arşivlemenin önemini anlatmak. |
Ders İçeriği |
Tıbbi dokümantasyona giriş ve dokümanların önemi, tıbbi dokümantasyon tarihi, hasta dosyalarının içeriği, sağlık kurumlarında hasta dosyaları arşivlerinin temel öğeleri, arşivin yeri, bütçesi, arşiv komitesi, arşiv teşkilat ve fonksiyonları, hasta dosyalarının dosyalanması, numaralanması, sıralanması, kapsamı. Hasta dosyaları arşiv inlerinin örgüt yapıları, hasta, doktor, hastalık ve ameliyat indeksleri, hastalık ve ameliyatlara ait indeksleme sistemleri, hasta dosyalarının hukuki yönü, hasta dosyaları arşivlerinde bilgisayar kullanımı. Hasta dosyaları arşivinin organizasyon yapısı, indeksleme sistemleri, hasta dosyalarının yasal yönü ve bilgisayar kullanımının öğrenilmesi. |
Ders Kaynakları |
Tıbbı Dökümantasyon ve Sekreterlik (Kolektif Yayınları)
Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A. (2002). Tıbbi Dokümantasyon. Türk Sağlık Eğitim Vakfı. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Tanımlamalar, Tarihçe, Tıbbi Dokümantasyona Giriş, Hasta Dosyaları ve Arşiv. | |
2 | Tıbbi Dokümantasyonla İlgili Temel Kavramlar ve Tanımlar, Tıbbi Dokümanların Yararı ve Önemi. | |
3 | Tıbbi Dokümanlarda Sorumluluk. | |
4 | Tıbbi Dokümanların Yasal Durumu. | |
5 | Tıbbi Doküman Çeşitleri. | |
6 | Hastanelerde Kullanılan İndeksler ve Diğer Veri Araçları | |
7 | ARA İMTİHAN | |
8 | Hasta Dosyalarının Kullanımı ve Önemi, Hasta Dosyalarının Düzenlenmesi | |
9 | Hasta Dosyalarını Oluşturan Formlar, Hasta Dosyaları Formlarının Veri Aracı Olarak Kullanılması | |
10 | Arşivin Tanımı Önemi ve İşlevleri, Arşivin Yeri ve Mimari Özellikleri, Arşiv Yerinin Düzenlenmesi ve Fiziksel Özellikler, Arşiv Türleri. | |
11 | Arşiv Belgelerinde Kullanılan Bilgiler, Arşivlerin Ayıklanması ve Belgelerin İmhası, Hasta Dosyaları Arşivinin Sağlık Kuruluşları Açısından Yeri ve Önemi. | |
12 | Hasta Dosyaları Arşivinin Örgütlenmesi Bölümleri İşlevleri, Hasta Dosyaları Arşivinin Diğer Ünitelerle İşlevsel İlişkileri. | |
13 | Devlet Hastaneleri ve Üniversite Hastanelerinde Tıbbi Arşiv Örneği, Tıbbi Dokümanların Numaralandırılması ve Arşivlerde Saklanma Süreleri. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tıbbi dokümanın tanımlanması. | |||
Tıbbi dokümanların kullanım alanları ve Hasta dosyalarının öneminin kavranması. | |||
Kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaçları doğrultusunda hizmetin kaliteli bir şekilde sunulması için bu konuda eğitim alan nitelikli elemanlar yetiştirebilmek. | |||
Tıbbi kayıt ve dökümanların işlenmesini ve hastalıkların ve uygulamaların uluslar arası kodlama sistemlerine göre kodlamasını, gereksinim duyulan bilgilere elektronik olarak erişimi öğretmek. | |||
Tıbbi dokümanın tanımlanması. | |||
Tıbbi dokümanların kullanım alanları ve Hasta dosyalarının öneminin kavranması. | |||
Kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaçları doğrultusunda hizmetin kaliteli bir şekilde sunulması için bu konuda eğitim alan nitelikli elemanlar yetiştirebilmek. | |||
Tıbbi kayıt ve dökümanların işlenmesini ve hastalıkların ve uygulamaların uluslar arası kodlama sistemlerine göre kodlamasını, gereksinim duyulan bilgilere elektronik olarak erişimi öğretmek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tıbbi dokümanın tanımlanması. | 4 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 2 | - | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Tıbbi dokümanların kullanım alanları ve Hasta dosyalarının öneminin kavranması. | 4 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaçları doğrultusunda hizmetin kaliteli bir şekilde sunulması için bu konuda eğitim alan nitelikli elemanlar yetiştirebilmek. | 4 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 2 | - | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 |
Tıbbi kayıt ve dökümanların işlenmesini ve hastalıkların ve uygulamaların uluslar arası kodlama sistemlerine göre kodlamasını, gereksinim duyulan bilgilere elektronik olarak erişimi öğretmek. | 4 | 0 | 0 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 |
Tıbbi dokümanın tanımlanması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tıbbi dokümanların kullanım alanları ve Hasta dosyalarının öneminin kavranması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaçları doğrultusunda hizmetin kaliteli bir şekilde sunulması için bu konuda eğitim alan nitelikli elemanlar yetiştirebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tıbbi kayıt ve dökümanların işlenmesini ve hastalıkların ve uygulamaların uluslar arası kodlama sistemlerine göre kodlamasını, gereksinim duyulan bilgilere elektronik olarak erişimi öğretmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |