EN
  • Anasayfa
  • MOS225 Performans Değerlendirme ve Ücret Sistemi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MOS225 - Performans Değerlendirme ve Ücret Sistemi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Performans Değerlendirme ve Ücret Sistemi MOS225 4 1 + 1 2,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ
Ders Veren
Amaç

Kurumsal ve bireysel performans yönetimi sistemlerini teorik ve uygulamadan örnekler vererek pratik süreçleri ile birlikte öğretmektir.

Ders İçeriği

Bu ders; İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Yönetim Sistemi, Kurumsal performans yönetim sistemleri, Bireysel performans yönetimi süreci, Performans yönetimi ve stratejik planlama, Performans Değerlendirme Süreci, Performans Değerlendirme Yöntemleri, Performans Değerlendirme Yöntemleri II., Etkin Performans Değerlendirme Sisteminin Özellikleri, Performans değerlendirmede yapılan hatalar ve alınacak önlemler, Performans Değerlendirme Uygulamalarında Yaşanan Sorunlar, Geribildirim Verme Yöntemleri, Performans yönetimi, çalışanların gelişimi ve ödüllendirme sistemleri, Performans yönetimi becerileri, Ekip performansını yönetme, Ödül Sistemleri; konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Ümit Öztürk (2009), Performans Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul.
Atila Karahan ve Ersan Özgür (2011), Hastanelerde Performans Yönetimi ve Veri Zarflama Analizi, Nobel Yayınları, Ankara.
Richard Luecke (2010), Performans Yönetimi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
Ali Ildır (2008), Sağlık İşletmelerinde Maliyet Analizi ve Performans Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Performans ve performans yönetimi kavramı Ders
2 Performans yönetimi süreci Ders
3 Performans ölçme ve değerlendirme Ders
4 Performansa dayalı ücret Ders
5 Bireysel ve kurumsal performans Ders
6 Performans yönetiminde karşılaşılan sorunlar Ders
7 Sağlık hizmetlerinde performans değerlendirme modelleri Ders
8 Ara sınav Ders
9 Sağlık hizmetlerinde performansa dayalı ücret sistemleri Ders
10 Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli Ders
10 Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli Ders
12 Kamu sağlık işletmelerinde performans yönetimi uygulamaları Ders
13 Özel sağlık işletmelerinde performans yönetimi uygulamaları Ders
14 Performans yönetiminde güncel konular Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Sağlık işletmelerinde performans ölçümü konusunda bilgi sahibi olur ve performans değerlendirmesi yapabilir. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Sağlık işletmelerinde performans değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur ve performans kriterlerini açıklayabilir. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Sağlık işletmelerinde performansa dayalı ücret sistemlerini açıklayabilir. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Sağlık sektöründe performans yönetimi konusunda güncel gelişmeleri açıklayabilir. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık işletmelerinde performans ölçümü konusunda bilgi sahibi olur ve performans değerlendirmesi yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık işletmelerinde performans değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur ve performans kriterlerini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık işletmelerinde performansa dayalı ücret sistemlerini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık sektöründe performans yönetimi konusunda güncel gelişmeleri açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -