EN
  • Anasayfa
  • SAK214 Türk Sağlık Sistemi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SAK214 - Türk Sağlık Sistemi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Sağlık Sistemi SAK214 4 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin, Türkiye Sağlık Sisteminin örgütlenme, yönetim, finansman, reformlar ve insan kaynakları konularında bilinçlendirmek.

Ders İçeriği

Türkiye'nin demografik yapısı ve sağlık statüsü, Türkiye'de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliği ve kullanımı, Türk Sağlık Sisteminin organizasyonu, Türk Sağlık Sisteminin yönetimi, Türk Sağlık Sisteminin ekonomik destek kaynakları, Türk Sağlık Sisteminde kullanılan kaynaklar (insangücü, sağlık kurumları, teknoloji), Türk Sağlık Sisteminde hizmet sunumu

Ders Kaynakları 1. OECD and World Bank (2008) OECD Sağlık Sistemi İncelemeleri: Türkiye. OECD ve Dünya Bankası.
Akdağ R (2008). İ lerleme Raporu 2008. Türkiye: Sağlıkta Dönüş üm Programı [Progress report 2008. Turkey: Health Transformation Program]. Ankara, Sağlık Bakanlığı
Türkiye Ulusal Sağlık Hesapları 1999-2000 Çalışma Raporları (www.hm.saglik.gov.tr)
The Ministry of Health of Turkey, 2004, Turkey Health Report, Ankara.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türkiye'nin demografik yapısı ve sağlık statüsü Tartışmalı Ders
2 Türk Sağlık Sistemine Genel Bir Bakış Ders
3 Türk Sağlık Sisteminin Tarihsel Geçmişi Ders
3 Türk Sağlık Sisteminin Tarihsel Geçmişi Ders
5 Türkiye’de Son Zamanlarda Yapılan Sağlık Reformları Ders
6 Türk Sağlık Sistemi’nin Örgütsel Yapısı Ders
7 Türk Sağlık Sisteminin yönetimi Ders
8 ARA SINAV Ders
9 Türk Sağlık Sisteminin Finansmanı Ders
10 Türk Sağlık Sisteminde İnsan Kaynakları Yönetimi Ders
11 Sağlık Harcamaları Ders
12 Türk Sağlık Sisteminde Performans ve Performans Belirleyicileri Ders
13 Türkiye Özel Sağlık Sektörü Ders
14 Türk Sağlık Sisteminin Karşılaşabileceği Uzun Vadeli Sorunlar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Türk Sağlık Sisteminin organizasyonunu ve yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sağlık örgütlenmesinin, toplumda yaşayan bireylerin tümüne, kapsayıcı nitelikte, gereksinim duydukları yerde ve ölçüde hizmet sunumunu açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Etkili bir sağlık sisteminin bileşenlerini oluşturan unsurlar hakkında bilgi sahibi olur ve bu bileşenleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk Sağlık Sisteminin organizasyonunu ve yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık örgütlenmesinin, toplumda yaşayan bireylerin tümüne, kapsayıcı nitelikte, gereksinim duydukları yerde ve ölçüde hizmet sunumunu açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Etkili bir sağlık sisteminin bileşenlerini oluşturan unsurlar hakkında bilgi sahibi olur ve bu bileşenleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -