Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri | SAK216 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN |
Amaç |
Bu dersin amacı; sağlık sistemlerini bütün değişken ve parametreleri ile anlamak, karşılaştırmak, incelemek ve performansları açısından analiz ve değerlendirmeler yapmaktır. |
Ders İçeriği |
Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri dersinin içeriği; sağlık sisteminin tanımlanmasının, sağlık sisteminin amaçlarının, fonksiyonlarının, sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasının nedenlerinin, yararlarının ve zorluklarının ortaya konulmasını, ülken sağlık sistemlerinin karşılaştırılması ve incelenmesi için bir çerçeve ortaya konulmasını, belli başlı ülke sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasını ve incelenmesini ve sağlık sistemlerinde performansın analizi ve değerlendirmesini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
OECD/The World Bank. (2008). OECD Sağlık Sistemi İncelemeleri: TÜRKİYE, OECD ve Dünya Bankası, Paris
Roemer M.I. (1991, 1993) National Health Systems of the World, Vol:1Countries (1991), Vol II: The Issues (1993), Oxford University Pres, London. Fulcher D. (1974) Medical Care Systems: Public and Private Health Coverage in Selected Industrialized Countries, ILO Publications. Bruce J. Fried, Laura M. Gaydos, (2011) World Health Systems Challenges ans Perspectives, Aupha. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri: Genel Bir Çerçeve, Tanımlar ve Sistemin Sınırları | |
1 | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri: Genel Bir Çerçeve, Tanımlar ve Sistemin Sınırları | |
3 | Sağlık Sistemlerinin Karşılaştırılmasının Nedenleri ve Zorluklar | |
4 | Sağlık Sistemlerini Karşılaştırma Yaklaşımları | |
5 | Ülke Sağlık Sistemlerinin Sınıflandırılması | |
6 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin Karşılaştırılması ve İncelenmesi İçin Bir Çerçeve | |
7 | Ara sınav | |
8 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin Karşılaştırılması: Genel Bir Bakış | |
9 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-1: İngiltere | |
10 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-2: Almanya | |
11 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-3: ABD | |
12 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-4: Küba | |
13 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-4: Kenya | |
14 | Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-5: Türkiye |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
sağlık sistemlerinin performansları açısından analiz edilebilmesi ve değerlendirebilmesi becerisinin kazandırılmasından oluşmaktadır. | |||
sağlık sistemlerinin değişken ve parametrelerinin bilinmesi | |||
sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasının ve incelenmesinin bilinmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
sağlık sistemlerinin performansları açısından analiz edilebilmesi ve değerlendirebilmesi becerisinin kazandırılmasından oluşmaktadır. | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
sağlık sistemlerinin değişken ve parametrelerinin bilinmesi | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasının ve incelenmesinin bilinmesi | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |