EN
  • Anasayfa
  • SAK216 Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SAK216 - Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri SAK216 4 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN
Amaç

Bu dersin amacı; sağlık sistemlerini bütün değişken ve parametreleri ile anlamak, karşılaştırmak, incelemek ve performansları açısından analiz ve değerlendirmeler yapmaktır.

Ders İçeriği

Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri dersinin içeriği; sağlık sisteminin tanımlanmasının, sağlık sisteminin amaçlarının, fonksiyonlarının, sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasının nedenlerinin, yararlarının ve zorluklarının ortaya konulmasını, ülken sağlık sistemlerinin karşılaştırılması ve incelenmesi için bir çerçeve ortaya konulmasını, belli başlı ülke sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasını ve incelenmesini ve sağlık sistemlerinde performansın analizi ve değerlendirmesini içermektedir.

Ders Kaynakları OECD/The World Bank. (2008). OECD Sağlık Sistemi İncelemeleri: TÜRKİYE, OECD ve Dünya Bankası, Paris
Roemer M.I. (1991, 1993) National Health Systems of the World, Vol:1Countries (1991), Vol II: The Issues (1993), Oxford University Pres, London.
Fulcher D. (1974) Medical Care Systems: Public and Private Health Coverage in Selected Industrialized Countries, ILO Publications.
Bruce J. Fried, Laura M. Gaydos, (2011) World Health Systems Challenges ans Perspectives, Aupha.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 107
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri: Genel Bir Çerçeve, Tanımlar ve Sistemin Sınırları
1 Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri: Genel Bir Çerçeve, Tanımlar ve Sistemin Sınırları
3 Sağlık Sistemlerinin Karşılaştırılmasının Nedenleri ve Zorluklar
4 Sağlık Sistemlerini Karşılaştırma Yaklaşımları
5 Ülke Sağlık Sistemlerinin Sınıflandırılması
6 Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin Karşılaştırılması ve İncelenmesi İçin Bir Çerçeve
7 Ara sınav
8 Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin Karşılaştırılması: Genel Bir Bakış
9 Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-1: İngiltere
10 Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-2: Almanya
11 Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-3: ABD
12 Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-4: Küba
13 Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-4: Kenya
14 Ülkelerin Sağlık Sistemlerinin İncelenmesi-5: Türkiye
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
sağlık sistemlerinin performansları açısından analiz edilebilmesi ve değerlendirebilmesi becerisinin kazandırılmasından oluşmaktadır.
sağlık sistemlerinin değişken ve parametrelerinin bilinmesi
sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasının ve incelenmesinin bilinmesi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
sağlık sistemlerinin performansları açısından analiz edilebilmesi ve değerlendirebilmesi becerisinin kazandırılmasından oluşmaktadır. 2 1 2 1 0 1 1 1 0 0 0 0 0 1 1
sağlık sistemlerinin değişken ve parametrelerinin bilinmesi 2 1 2 1 0 1 1 1 0 0 0 0 0 1 1
sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasının ve incelenmesinin bilinmesi 2 1 2 1 0 1 1 1 0 0 0 0 0 1 1