• Anasayfa
  • SAK221 Tıbbi Etik ve Hasta Hakları (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAK221 - Tıbbi Etik ve Hasta Hakları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tıbbi Etik ve Hasta Hakları SAK221 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ali ÜNSAL
Ders Veren
Amaç

Meslek etiği hakkında bilgilendirmek, kliniklerde yaşanan etik sorunlar hakkında farkındalık sağlamak ve Hasta hakları ile ilgili temel bilgileri öğrenmek.

Ders İçeriği

Tıp etiği kavramı, hekim-hasta ilişkisi ile ilgili etik kurallar, hasta hakları, tıbbi hataların hukuki ve etik boyutu, konsültasyon ile ilgili etik kurallar, hekimlerin daima işbirliği içinde olacağı hemşirelerin mesleki profesyonelliklerine saygı, çocuk hasta ve kanser hastası gibi özel etik sorunlara sahip hasta profilleri, etik ikilemli vak’a örnekleri.

Ders Kaynakları d.): Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik. Araştırmadan Terapiye Disiplinler Yelpazesi. Çev.: Arın Namal. Nobel Tıp Kitabevi. 2.baskı, İstanbul 2001.
Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi Ders Kitabı (Mehmet Özden)
Doç.Dr. Şevki ÖZGENER, İş Ahlakının Temelleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 160
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Etikle ilgili temel kavramlar, Tıp Etiği
2 Hekim-Hasta ilişkisini Çevreleyen Etik Kurallar
3 Hekim Sorumluluğu
4 Tıp Etiği Işığında Hekim-Hemşire İşbirliği
5 Konsültasyon ve Etik Kuralları
6 Sağlık yönetiminde temel etik kavramlar
7 Ara sınav
8 Çocuk Hastalar ile İlgili Etik Sorunlar
9 Yönetimde etik dışı davranışlar
10 Sağlık kurumlarının ve sağlık personelinin etik sorumlulukları
11 Hekim-hasta ilişkisinin etik çerçevede analizi
12 Kanser Hastalarına Etik Yaklaşım
13 Hasta ve Hasta Yakını Hakları
14 Hasta hakları ile ilgili yasal düzenlemeler
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hasta hakları ile ilgili yasal düzenlemeler konusunda bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek.
Mesleki etik konusunda bilgi sahibi olmak.
Etikle temel kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak.
Sağlık yönetiminde etik karar verme süreci konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahibi olmak.
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Hasta hakları ile ilgili yasal düzenlemeler konusunda bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Mesleki etik konusunda bilgi sahibi olmak. - - - - - - - - - - - - - - -
Etikle temel kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık yönetiminde etik karar verme süreci konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahibi olmak. - - - - - - - - - - - - - - -