Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Etik ve Hasta Hakları | SAK221 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Meslek etiği hakkında bilgilendirmek, kliniklerde yaşanan etik sorunlar hakkında farkındalık sağlamak ve Hasta hakları ile ilgili temel bilgileri öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Tıp etiği kavramı, hekim-hasta ilişkisi ile ilgili etik kurallar, hasta hakları, tıbbi hataların hukuki ve etik boyutu, konsültasyon ile ilgili etik kurallar, hekimlerin daima işbirliği içinde olacağı hemşirelerin mesleki profesyonelliklerine saygı, çocuk hasta ve kanser hastası gibi özel etik sorunlara sahip hasta profilleri, etik ikilemli vak’a örnekleri. |
Ders Kaynakları |
d.): Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik. Araştırmadan Terapiye Disiplinler Yelpazesi. Çev.: Arın Namal. Nobel Tıp Kitabevi. 2.baskı, İstanbul 2001.
Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi Ders Kitabı (Mehmet Özden) Doç.Dr. Şevki ÖZGENER, İş Ahlakının Temelleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etikle ilgili temel kavramlar, Tıp Etiği | |
2 | Hekim-Hasta ilişkisini Çevreleyen Etik Kurallar | |
3 | Hekim Sorumluluğu | |
4 | Tıp Etiği Işığında Hekim-Hemşire İşbirliği | |
5 | Konsültasyon ve Etik Kuralları | |
6 | Sağlık yönetiminde temel etik kavramlar | |
7 | Çocuk Hastalar ile İlgili Etik Sorunlar | Ders |
8 | Ara sınav, genel tekrar | Ders |
9 | Yönetimde etik dışı davranışlar | |
10 | Sağlık kurumlarının ve sağlık personelinin etik sorumlulukları | |
11 | Hekim-hasta ilişkisinin etik çerçevede analizi | |
12 | Kanser Hastalarına Etik Yaklaşım | |
13 | Hasta ve Hasta Yakını Hakları | |
14 | Hasta hakları ile ilgili yasal düzenlemeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hasta hakları ile ilgili yasal düzenlemeler konusunda bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mesleki etik konusunda bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Etikle temel kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sağlık yönetiminde etik karar verme süreci konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hasta hakları ile ilgili yasal düzenlemeler konusunda bilgi sahibi olmak, değerlendirebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki etik konusunda bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etikle temel kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık yönetiminde etik karar verme süreci konusunda bilgi kazanmak ve stratejik bakış açısına sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |