Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Sosyolojisi | SAK105 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, sağlık sosyolojisi alanındaki temel bilgileri ve sağlığın sosyal belirleyicilerini öğretmektir. Programda öğrencilerin kültür, göç, toplumsal cinsiyet, eşitsizlikler, sağlık ve hastalık kavramlarını öğrenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca sağlık sosyolojisi alanında kullanılabilecek kalitatif araştırma tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmıştır. Program sonunda öğrencilerin toplumun sağlığını belirleyen sosyal faktörleri tanımlayabilme ve analiz edebilme yetisine kavuşmaları amaçlanmaktadır |
Ders İçeriği |
Bu ders sağlık ve hastalığa yönelik ekonomik ve sosyal açıklamalar yapmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Zafer ZİRHİNLİOĞLU, Sağlık Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2012
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2018 - 2019 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplumun Tanımlanması, Sosyal Belirleyiciler,Sağlık Sosyolojisinin Tanımı, Konusu ve Kapsamı | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
2 | Sosyolojide Temel Kuramlar, Sağlık Sosyolojisinin Yöntemi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
3 | Medikal Sosyoloji | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
4 | Hastalık ve sağlık kavramları, Kültür ve Sağlık - Örf ve Adetler, Dini İnançlar, Ahlak ve Zihniyet | Vaka Çalışması Sözlü |
5 | Sosyal Eşitsizlikler ve Sağlık, Nüfus Yapısı ve Sağlık, Aile Yapısı ve Sağlık | Problem Çözme Vaka Çalışması Sözlü |
7 | Toplumsal Değişim ve Sağlık, Kent Hayatı ve Sağlık, Sosyal Sınıflar ve Sağlık | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Toplumsal Değişim ve Sağlık, Kent Hayatı ve Sağlık, Sosyal Sınıflar ve Sağlık | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Toplumsal Cinsiyet | Vaka Çalışması Sözlü |
9 | Göç ve Sağlık | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Sosyolojik Araştırma Teknikleri | Vaka Çalışması Sözlü |
11 | Gözlemsel çalışmalar | Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması |
12 | Derinlemesine görüşmeler | Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması |
13 | Odak grup görüşmeleri | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
14 | Sanayileşmenin Doğurduğu Meslek Hastalıkları,Sağlık Sistemini Etkileyen Ekonomik Faktörler | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültür, toplumsal cinsiyet ve toplumsal sağlık kavramlarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlık sosyolojisi ile ilgili temel kuramsal bilgileri bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Sağlığın sosyal belirleyicileri ile ilgili temel kuramsal bilgileri bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Kalitatif araştırmalar ve analiz yöntemlerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür, toplumsal cinsiyet ve toplumsal sağlık kavramlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık sosyolojisi ile ilgili temel kuramsal bilgileri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlığın sosyal belirleyicileri ile ilgili temel kuramsal bilgileri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalitatif araştırmalar ve analiz yöntemlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |