EN
  • Anasayfa
  • SAK112 Sağlık Kurumlarında Üretim Yönetimi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAK112 - Sağlık Kurumlarında Üretim Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumlarında Üretim Yönetimi SAK112 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı karar verme problemi, talep tahmin yöntemleri, işyeri düzenlemesi, kapasite planlama, verimlilik, süreç geliştirme ve sağlık kurumları idaresinde operasyonel düzeyde karar vermede kullanılacak tekniklerin öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Bu derste öğrencilere, üretim ve işlemler yönetimi kavramı, tarihsel gelişimi, amaçları ve fonksiyonları, üretim sistemleri ve türleri, sağlık tesislerinin yatırım planlaması, kuruluş yeri seçimi ve yapılabilirlik değerlendirmesi, sağlık kurumlarında kapasite türleri ve planlaması, verimlilik türleri verimlilik analizleri parametrelerini kavramaları ve toplam kalite yönetimi felsefesi ve hizmet sektörüne özel perspektif içerisinde üretim/hizmet sunumu süreçlerini ne şekilde planlamaları gerektiğine yönelik bilgiler aktarılması, sağlık hizmetlerine özel iş analizleri yapabilmeleri ve iş süreçlerini planlarken Yalın Hastane gibi pratik uygulamalardan faydalanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Ders Kaynakları Yasar A. Ozcan, Quantitative Methods in Health Care Management: Techniques and Applications, 2nd Edition, May Yasar A. Ozcan, Quantitative Methods in Health Care Management: Techniques and Applications, 2nd Edition, May 2009
Üreten Sevinç, İşlemler Yönetimi, Nobel Basım Yayım, 2002
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, Karar verme süreci, Sağlık yöneticisi ve karar alma, Sağlık işlemleri yönetiminin ayırt edici özellikleri, Microsoft Excel ve PQM-QMin genel tanıtımı Ders
2 Talep tahmin yöntemleri Ders
3 Sağlık yönetiminde karar vermenin önemi, karar verme süreci, karar ağacı Ders
4 İşyeri düzenlemesi Ders
5 Kapasite planlama ve kuyruk modelleri Ders
6 Personel planlama Ders
7 Personel çizelgeleme ve randevu yönetimi Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Verimlilik Ders
10 Doğrusal programlama Ders
11 Stok yönetimi Ders
12 Yalın Üretim Ders
13 Sağlık süreçlerinin geliştirilmesi Ders
14 Sınav öncesi genel tekrar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık hizmetlerinde etkinliğin ve verimliliğin nasıl artırılacağını açıklayabilir. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Verimlilik kavramını açıklar. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sağlık hizmeti üretiminde kullanılan girdi unsurlarıyla üretim çıktıları arasındaki ilişkileri esas alan verimlilik ölçüm tekniklerini uygulayabilir. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Hizmet talep tahmin yöntemlerini kullanarak hizmet talebini belirleyebilir. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Elde edilen ölçüm sonuçlarını kurumsal amaç ve politikalarla ilişkilendirebilir. Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlık hizmetlerinde etkinliğin ve verimliliğin nasıl artırılacağını açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Verimlilik kavramını açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -
Sağlık hizmeti üretiminde kullanılan girdi unsurlarıyla üretim çıktıları arasındaki ilişkileri esas alan verimlilik ölçüm tekniklerini uygulayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Hizmet talep tahmin yöntemlerini kullanarak hizmet talebini belirleyebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Elde edilen ölçüm sonuçlarını kurumsal amaç ve politikalarla ilişkilendirebilir. - - - - - - - - - - - - - - -