Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Programlama Dilleri | BM106 | 2 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin programlama dillerini modern tasarım yöntemleri kullanarak tasarlanması ve tasarlanan dillerin modern geliştirme araçları kullanarak gerçeklenmesi konularında bilgi ve becerilere sahip olmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
C programlama dilinin yapısı ve genel özellikleri. Değişkenler. Veri Tipleri. Veri Tiplerinin Genişletilmesi. İlişkisel. Lojik ve Bit İşlemleri için Operatörler ve İfadeler. Program Kontrol Deyimleri. Döngüler. Diziler ve Pointer’lar. Fonksiyon Yapısı. Kullanım Amaçları. Saklayıcı Sınıflar. Dinamik Belek Kullanımı. struct ve union. File Kullanımı. Farklı I.O Yöntemleri. File’lara Erişim Metodları. C preprocessor’u. Macro ve Şartlı Derleme. Include Özelliği |
Ders Kaynakları |
Brian W. Kernighan and Dennis M. Ritchie, "C Programlama Dili (2. Baskı)"
Samuel P. Harbison and Guy R. Steele, "C: Bir Referans Kılavuzu" Fahri Vatansever, Algoritma Gelistirme ve Programlamaya Giris, Seçkin Yayincilik, 2002, Ankara. Rifat Çölkesen, Programlama Sanati Algoritmalar C Dili Uygulamasi, Papatya Yayincilik, 2004, Istanbul. Sefer Kurnaz, Veri Yapilari ve Algoritma Temelleri, Papatya Yayincilik, 2004, Istanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | 5 |
Kısa Sınav 2 | 5 |
Uygulama 1 | 10 |
Uygulama 2 | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
70
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 40 | 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 50 | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ön işlemci komutları | |
2 | Rasgele Sayılar | |
3 | Diziler | |
4 | Göstericiler | |
5 | Void Göstericiler | |
6 | Dizgeler | |
7 | Gösterici Dizileri | |
8 | Göstericiyi Gösteren Diziler | |
9 | Çok Boyutlu Diziler | |
10 | Dinamik Bellek Yönetimi | |
11 | Belirleyiciler ve Niteleyiciler | |
12 | Yapılar | |
13 | Birlikler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |