| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki İngilizce I | BM309 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN |
| Amaç |
Bilgisayar Mühendisliği ile ilgili İngilizce dilinde yeterliliği artırmak. |
| Ders İçeriği |
İngilizce uzmanlarca hazırlanmış metinler üzerinde okuyarak ve tercümeler yaparak analizler yapmak. Bu makalelerin büyük çoğunluğu dergi ve kitaplardan alınmış ünitelerdir. Kolaydan zora doğru bir gidiş vardır. |
| Ders Kaynakları |
B. Kandiller, N. Tugay, ”Academic Reader,” METU, Ankara, 1996
E.H.Glendinning, John McEwan, ”Oxford English for Electronics,“ Oxford U Pres P.Edis, C.Miller, “Our Book,” Literatür Yayıncılık, 1999. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
30
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 10 | 20 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,65 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sıfat cümlecikleri, kısaltmalar. | |
| 2 | Sıfat cümlecikleri, kısaltmalar: Soru-Cevap. | |
| 3 | Metin üzerinde Adjective Clauses, reductions incelenmesi (+ sözcük bilgisi) | |
| 4 | İsim cümlecikleri, özne fiil uyuşması. | |
| 4 | İsim cümlecikleri, özne fiil uyuşması. | |
| 6 | Makale okuması: Alarm Systems, Digital Watch. | |
| 7 | Metin üzerinde Adjective & Noun Clauses, incelenmesi (+ sözcük bilgisi): Data Transmission. | |
| 8 | Metinler üzerinde (negatif) olgusal bilgilerin bulunması (+ kelime bilgisi)/ARA SINAV. | |
| 9 | Analitik geometriye Giriş makalesi üzerinde olgusal bilgilerin bulunması (+ kelime bilgisi). | |
| 10 | Metinlerde çıkarımlarda bulunma (+ kelime bilgisi). | |
| 11 | Bilgisayar Programlamada Algoritmalar makalesinde çıkarımlarda bulunma (+ kelime bilgisi) | |
| 12 | Metin okuma - Metnin ana fikrini veya ismini bulma / eşleme (+ kelime bilgisi) | |
| 13 | "İstatistik Nedir" makalesinin okunması-Bu makalenin ana fikrinin veya başlığının bulunması/eşleştirilmesi (+ kelime hazinesi) | |
| 14 | Genel gözden geçirme. |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Orta seviye dilbilgisi yapıları ve kelime bilgisi kullanarak metin analizi yapabilir. | |||
| İngilizce kaynakları kullanma isteği artabilir. | |||
| Temel İngilizce yapıları yaratıcı bir şekilde kullanabilir ve tam ve doğru cümleler oluşturabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Orta seviye dilbilgisi yapıları ve kelime bilgisi kullanarak metin analizi yapabilir. | - | - | - | - | - | 4 | 5 | 5 | - | - | ;
| İngilizce kaynakları kullanma isteği artabilir. | - | - | - | - | - | 4 | 5 | 5 | - | - | ;
| Temel İngilizce yapıları yaratıcı bir şekilde kullanabilir ve tam ve doğru cümleler oluşturabilir. | - | - | - | - | - | 4 | 5 | 5 | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | 4 | 5 | 5 | - | - |