| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yazılım Mühendisliği | BM302 | 6 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu dersin işlenme şekli yüz yüzedir. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı yazılım mühendisliği temel ilkelerinin kavranması ve uygulanmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Profesyonel yazılım geliştirme süreçleri, yazılım mühendisliği etiği, yazılım süreçleri, çevik metotlar, plan-odaklı yazılım geliştirme, çevik yazılım geliştirme, çevik proje yönetimi, gereksinim mühendisliği, sistem modelleme, mimari tasarım, yazılım testi ve yazılım evrimi |
| Ders Kaynakları |
Sommerville, I., "Software Engineering", Addison Wesley.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | Profesyonel yazılım geliştirme ve yazılım mühendisliği etiği | Ders |
| 3 | Yazılım prosesleri | Ders |
| 4 | Çevik metotlar, plan-odaklı ve çevik yazılım geliştirme | Ders |
| 5 | Uç programlama ve çevik proje yönetimi | Ders |
| 6 | Gereksinim mühendisliği | Ders |
| 7 | Gereksinim mühendisliği prosesleri | Ders |
| 8 | Sistem modelleme (bağlam modelleri, etkileşim modelleri) | Ders |
| 9 | Sistem modelleme (yapısal modeller, davranışsal modeller, modele dayalı mühendislik) | Ders |
| 10 | Mimari tasarım | Ders |
| 11 | Tasarım ve Uygulama | Ders |
| 12 | Yazılım testi (Geliştirme testi, Test odaklı geliştirme) | Ders |
| 13 | Yazılım testi (Sürüm testi, kullanıcı testi) | Ders |
| 14 | Yazılım evrimi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| ğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir. | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | 4 | - | 5 | ;
| Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir. | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | - | - | 3 | - | 4 | ;
| Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | 4 | - | 4 | ;
| ğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | - | - | 4 | - | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3,75 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | 3,75 | - | 4,25 |