Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Programlamaya Giriş | BM103 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Emre DANDIL Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK |
Amaç |
Bu dersin amaci, bilgisayar programlamasi konusuna bir giris yapmak, programlama ile ilgili genel kavramlari ortaya koymak, algoritma kavrami, algoritmalarin nasil olusturulacagi ve yapisal programlama konusuna deginmektir. |
Ders İçeriği |
Algoritma kavrami. Akis diyagramlari. Programlama ve programlama dili. Yapisal programlama kavrami. Değişkenler, karar yapıları, döngüler. Dizi (vektör) kavrami. Dizilerde (vektörlerde) arama ve siralama algoritmalari. Çok boyutlu diziler (matrisler). İşaretçiler, Yapı, enum. Dosya (file) kullanimi ve dosyalarla ilgili temel kavramlar. Format kavrami ve girdi-çikti formatlama. Altprogram kavrami. Özyineleme kavrami ve özyinelemeli altprogram örnekleri. |
Ders Kaynakları |
.Rifat Çölkesen, iste C Programlama Dili, Papatya Yayincilik, 2003, Istanbul.
Rifat Çölkesen, Programlama Sanati Algoritmalar C Dili Uygulamasi, Papatya Yayincilik, 2004, Istanbul. Fahri Vatansever, Algoritma Gelistirme ve Programlamaya Giris, Seçkin Yayincilik, 2002, Ankara. Fahri Vatansever, ileri Programa Uygulamalari, Seçkin Yayincilik, 2006, Ankara. Robert Lafore, Nesneye Yönelimli C++ Programlama Kilavuzu, Alfa Basim Yayim Dagitim, 2006, Istanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | 4 |
Kısa Sınav 2 | 6 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Algoritma kavrami. | |
2 | Akis diyagramlari. | |
3 | Programlama ve programlama dili. | |
4 | Yapisal programlama kavrami. | |
5 | Dizi (vektör) kavrami. | |
6 | Dizilerde (vektörlerde) arama ve siralama algoritmalari. | |
6 | Dizilerde (vektörlerde) arama ve siralama algoritmalari. | |
8 | Çok boyutlu diziler (matrisler). | |
9 | Altprogram kavrami. | |
10 | Özyineleme kavrami. | |
11 | Özyinelemeli altprogram örnekleri. | |
12 | Format kavrami ve girdi-çikti formatlama. | |
13 | Dosya (file) kullanimi ve dosyalarla ilgili temel kavramlar. | |
14 | Genel uygulama örnekleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |||
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |