EN
KSM433 - Proses Mühendisliğinde Tasarım, Simülasyon ve Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Proses Mühendisliğinde Tasarım, Simülasyon ve Uygulamaları KSM433 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

CHEMCAD yazılımını kullanarak kimya mühendisliğinde problem çözümü ve tasarımı ile ilgili becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Termodinamik, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, kütle transferi, kimyasal reaksiyon mühendisliği ve proses kontrolü ile ilgili problemlerin çözümü, tasarımı ve simülasyonu

Ders Kaynakları CHEMCAD kullanıcı klavuzu
John E. Edwards, Chemical engineering in practice, design, simulation and implementation, 2nd edition, 2011, P&I design ltd.
Sinnott,& Towler, Chemical Engineering Design, 5th edition.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
70
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
30
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 5 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Ödev 1 Ödev 1 3 4 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Uygulama 1 Uygulama 1 1 16 16
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 CHEMCAD arayüzü, CHEMCAD ekranını özelleştirme
2 Simülasyon dosyaları ile çalışma, Temel bir simülasyonun oluşturulması ve çalıştırılması
3 Yüksek kaliteli modelleme için CHEMCAD kullanılması, Dinamik bir simülasyonun oluşturulması ve kullanılması
4 Yatışkın halde kondensatı sabitleyici bir işletmenin CHEMCAD ile simülasyonu
5 Yatışkın halde kondensatı sabitleyici bir süreçteki ısı değiştiricinin modellenmesi
6 CHEMCAD ile kesikli distilasyon işleminin simülasyonu
7 Ara sınav
7 Distilasyon kolonu, shortcut kolon simülasyonu
9 Absorpsiyon kolonu, ikili sıvı-buhar dengesi, flaş ünitesi simülasyonu
10 CSTR, PFR, stokiyometrik reaktör simülasyonu
11 Isı değiştirici, karıştırıcı simülasyonu
12 Dolgulu absorpsiyon kolonu, sıvı-sıvı ekstraksiyonu simülasyonu
13 Boru hattı, sıyırıcı simülasyonu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Karmaşık bir sistemi analiz edebilir ve tasarlayabilir.
Problemlerin modellenmesi ve çözümünde bilgisini uygulamayı öğrenir.
Problem çözümü ve tasarımında bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilir.
Bir sistem veya ekipmanın tasarımında optimum koşullar ile ilgili kestirimde bulunabilir.
Problem çözümünde etkili yöntemleri seçme becerisine sahip olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Karmaşık bir sistemi analiz edebilir ve tasarlayabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Problemlerin modellenmesi ve çözümünde bilgisini uygulamayı öğrenir. - - - - - - - - - - - - - -
Problem çözümü ve tasarımında bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Bir sistem veya ekipmanın tasarımında optimum koşullar ile ilgili kestirimde bulunabilir. - - - - - - - - - - - - - -
Problem çözümünde etkili yöntemleri seçme becerisine sahip olur. - - - - - - - - - - - - - -