Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Kimya Laboratuvarı | KIM104 | 2 | 0 + 3 | 2,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gamze GÜNDÜZ MERİÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin nicel ve nitel analizler yaparak deney yapma becerilerini kazanmalarını, deneysel gözlemler hakkında raporlar hazırlamak ve deney sonuçlarından bilimsel sonuçlar elde etmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Çözelti Hazırlama ve Uygulamaları, Asit -Baz Çözeltilerinin Hazırlanması, Asit-Baz Titrasyonları, Tampon Çözeltiler, Sıcaklığın reaksiyon hızına etkisi gibi vb. konular işlenir. |
Ders Kaynakları |
Laboratuvar deney föyü
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 11 | 11 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 0 | 11 | 0 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Çözelti Hazırlama ve Uygulamaları | |
3 | Asit -Baz Çözeltilerinin Hazırlanması, Asit-Baz Titrasyonu | |
8 | Ara sınav (Gazın molar hacminin tayini) | |
1 | Giriş | |
6 | Erime Noktası Tayini | |
10 | Donma Noktası Düşmesiyle Molekül Ağırlığı Tayini | |
8 | Gazın Molar Hacminin Tayini | |
12 | Kimyasal Denge | |
9 | Uçucu bir Sıvının Mol Kütlesinin ve Buhar Yoğunluğunun Belirlenmesi | |
6 | Potasyum Kloratın Isıl Bozunması | |
5 | Maddelerin Fiziksel ve Kimyasal Özelliklerinden Yararlanarak Tanıma | |
11 | Sıcaklığın Reaksiyon Hızı Üzerindeki Etkisi | |
13 | pH Belirteçleri | |
14 | Telafi Dersi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
pH hakkında bilgi verir. | |||
Reaksiyon hızına etki eden etmenler hakkında temel bilgi verir. | |||
Kimya deneyleri tanır ve gerçekleştirir. | |||
Asit-Baz titrasyonlarını bilir ve öğretir. | |||
Çözelti hazırlamasını bilir ve öğretir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
pH hakkında bilgi verir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reaksiyon hızına etki eden etmenler hakkında temel bilgi verir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimya deneyleri tanır ve gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Asit-Baz titrasyonlarını bilir ve öğretir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çözelti hazırlamasını bilir ve öğretir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |