| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Kimya Laboratuvarı | KIM104 | 2 | 0 + 3 | 2,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Nurgül ÖZBAY (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Gamze GÜNDÜZ MERİÇ (Yıl: 2022 - 2023) Doç. Dr. Gamze GÜNDÜZ MERİÇ (Yıl: 2021 - 2022) Doç. Dr. Gamze GÜNDÜZ MERİÇ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin nicel ve nitel analizler yaparak deney yapma becerilerini kazanmalarını, deneysel gözlemler hakkında raporlar hazırlamak ve deney sonuçlarından bilimsel sonuçlar elde etmelerini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Çözelti Hazırlama ve Uygulamaları, Asit -Baz Çözeltilerinin Hazırlanması, Asit-Baz Titrasyonları, Tampon Çözeltiler, Sıcaklığın reaksiyon hızına etkisi gibi vb. konular işlenir. |
| Ders Kaynakları |
Laboratuvar deney föyü
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 11 | 11 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 0 | 11 | 0 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,24 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Çözelti Hazırlama ve Uygulamaları | |
| 3 | Asit -Baz Çözeltilerinin Hazırlanması, Asit-Baz Titrasyonu | |
| 3 | Ara sınav (Gazın molar hacminin tayini) | Sınıf Dışı Çalışma |
| 1 | Giriş | |
| 5 | Erime Noktası Tayini | |
| 10 | Donma Noktası Düşmesiyle Molekül Ağırlığı Tayini | |
| 7 | Gazın Molar Hacminin Tayini | |
| 12 | Kimyasal Denge | |
| 9 | Uçucu bir Sıvının Mol Kütlesinin ve Buhar Yoğunluğunun Belirlenmesi | Grup Çalışması |
| 10 | Potasyum Kloratın Isıl Bozunması | Grup Çalışması |
| 5 | Maddelerin Fiziksel ve Kimyasal Özelliklerinden Yararlanarak Tanıma | |
| 11 | Sıcaklığın Reaksiyon Hızı Üzerindeki Etkisi | |
| 13 | pH Belirteçleri | |
| 14 | Telafi Dersi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| pH hakkında bilgi verir. | |||
| Reaksiyon hızına etki eden etmenler hakkında temel bilgi verir. | |||
| Kimya deneyleri tanır ve gerçekleştirir. | |||
| Asit-Baz titrasyonlarını bilir ve öğretir. | |||
| Çözelti hazırlamasını bilir ve öğretir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| pH hakkında bilgi verir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Reaksiyon hızına etki eden etmenler hakkında temel bilgi verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Kimya deneyleri tanır ve gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Asit-Baz titrasyonlarını bilir ve öğretir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çözelti hazırlamasını bilir ve öğretir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,8 | 5 | 4,8 | 4,6 | 4,6 | 4,6 | 4,8 | 4,4 | 4,6 | 4,8 | 4,8 | 4,4 | 4,8 | 4,4 |