| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Futbol II | TOS123 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım,tartışma,Soru-Yanıt,Uygulama |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Raif ZİLELİ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Futbolda oyun sistemleri, hücum, savunma prensipleri, maç analizi, beslenme, psikoloji konularında bilgi sahibi olmaktır. |
| Ders İçeriği |
Futbolda oyun sistemleri (3-5-2, 4-4-2, 4-5-1), hücum, savunma prensipleri, maç analizi, beslenme, psikoloji konularıdır. |
| Ders Kaynakları |
Niyazi Eniseler, Bilimin Işığında Futbol Antrenmanı, Birleşik Matbaacılık
Murat Başyazıcıoğlu, Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları, Bağırgan Yayımevi |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,51 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Oyun Alanının Bölümlendirilmesi ve Risk Analizi | |
| 2 | Oyun Sistemleri (3:5:2) | |
| 3 | Oyun Sistemleri (4:4:2) | |
| 4 | Oyun Sistemleri (4:5:1) | |
| 5 | Alan Açma | |
| 6 | Alan Daraltma | |
| 7 | vize | |
| 8 | Kanat Organizasyonları, Hücumda Çoğalma | |
| 9 | Kontra atak ve huzlı hücum | |
| 10 | Savunma Prensipleri (Adam Adama) | |
| 11 | Savunma Prensipleri (Alan) | |
| 12 | Maç Analizi | |
| 13 | Beslenme | |
| 14 | Psikoloji |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Oyun alanının bölümlendirilmesi ve risk analizi temel kavramlarını açıklayabilecektir | |||
| Oyun sistemlerini açıklayabilecektir | |||
| Hücum ve savunma prensiplerini açıklayabilecektir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Oyun alanının bölümlendirilmesi ve risk analizi temel kavramlarını açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Oyun sistemlerini açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hücum ve savunma prensiplerini açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |