Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fizikokimya | KMH209 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ŞİMŞEK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ŞİMŞEK |
Amaç |
Fizikokimya’nın konuları arasında Kimya Mühendisliği için temel oluşturacak konuların seçilerek öğrenciye verilmesi |
Ders İçeriği |
Gazların sıvıların ve katıların genel özellikleri, ideal gaz kanunu, hal fonksiyonları, gazların kinetik teorisi, kimyasal kinetik ve reaksiyon mekanizmaları, faz kuralı, faz dengesi ve diagramları, saf maddeler, iki bileşenli ve çok bileşenli sistemler, kimyasal denge, elektrokimya |
Ders Kaynakları |
Sarıkaya, Y., Fizikokimya 6. Baskı, Gazi Kitabevi, 2005.
Silbey, R.J., Alberty, R.A., Bawendi, M.G., Physical Chemistry 4. Baskı , Prentice Hall, 2005. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
30
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fizikokimyanın tanımı, gazların, sıvıların ve katıların özellikleri. | Ders |
2 | İdeal gaz kanunu ve Hal fonksiyonları | Tartışmalı Ders |
2 | İdeal gaz kanunu ve Hal fonksiyonları | Tartışmalı Ders |
5 | Gazların kinetik teorisi, ideal gazın basıncı, hız dağılımı, ortalama serbest yol, viskosite, termal iletkenlik, molekuler difuzyon sabiti ifadelerinin çıkarılması | Ders |
5 | Gazların kinetik teorisi, ideal gazın basıncı, hız dağılımı, ortalama serbest yol, viskosite, termal iletkenlik, molekuler difuzyon sabiti ifadelerinin çıkarılması | Ders |
5 | Gazların kinetik teorisi, ideal gazın basıncı, hız dağılımı, ortalama serbest yol, viskosite, termal iletkenlik, molekuler difuzyon sabiti ifadelerinin çıkarılması | Ders |
9 | Kimyasal reaksiyon kinetiği, kimyasal reaksiyonlar ve hız ifadelerinin belirlenmesi, reaksiyon mekanizmaları | Ders |
9 | Kimyasal reaksiyon kinetiği, kimyasal reaksiyonlar ve hız ifadelerinin belirlenmesi, reaksiyon mekanizmaları | Ders |
9 | Kimyasal reaksiyon kinetiği, kimyasal reaksiyonlar ve hız ifadelerinin belirlenmesi, reaksiyon mekanizmaları | Ders |
10 | Faz kuralı, faz dengesi ve diagramları; saf maddeler, iki bileşenli ve çok bileşenli sistemler | Ders |
11 | Kimyasal denge | Ders |
11 | Kimyasal denge | Ders |
13 | Elektrokimyaya giriş ve elektrokimyasal sistemlerin termodinamiği | Ders |
13 | Elektrokimyaya giriş ve elektrokimyasal sistemlerin termodinamiği | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimya Mühendisliğiniilgili temel bilgiler öğrenciye verilir. | |||
Deneysel olarak elde edilen verileri bir prosese uyarlama konusunda temel bilgiler öğrenciye verilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya Mühendisliğiniilgili temel bilgiler öğrenciye verilir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Deneysel olarak elde edilen verileri bir prosese uyarlama konusunda temel bilgiler öğrenciye verilir | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4,5 | 5 | 4,5 | 4,5 | 5 | 4 | 4,5 | 4,5 | 4 |