EN
  • Anasayfa
  • KMH312 Proses Mühendisliği ve Tasarımı I (2025 - 2026 / 6. Yarıyıl)
  • EN
KMH312 - Proses Mühendisliği ve Tasarımı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Proses Mühendisliği ve Tasarımı I KMH312 6 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren
Amaç

Tasarım problemlerinin formüle edilmesi, sonuca ulaşmak için farklı çözümler içerisinden uygun kriterlere göre seçim yapılması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin takım çalışması yaptığı bu derste yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazandırmak ile mühendislik etik kavramını kazandırmak da amaçlar içerisindedir.

Ders İçeriği

Ekipman tasarımı ile optimum işletme şartlarının belirlenmesi. Proseste yer alan birimlerin tasarımları: Isı değiştiriciler, Kompresörler, Farklı tip reaktörler, Farklı ayırma birimleri (Gaz-sıvı, sıvı-sıvı v.b), etc.), ısı ve kütle transfer birimlerinin boyutlandırılması.

Ders Kaynakları M.S. Peters, K.D. Timmerhaus, R.E. West, Kimya Mühendisleri İçin Tesis Tasarımı ve Ekonomisi, 5. baskı
Ray Sinnott, Gavin Towler, Kimya Mühendisliği Tasarımı, 5. baskı
Kenan Özden, Sami Ercan, İşyeri/Fabrika Tasarımı ve Yerleşim Düzeni, 2009.
J R Backhurst, J H Harker. Process Plant Design
McCabe, W. L., Smith, J. C., & Harriott, P. (2005). Unit operations of chemical engineering (7th edition, 21-Distillation). New York: McGraw-hill.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tesis tasarımı, sistem olarak işletme, evreleri bakımından kuruluş çalışmaları, pazar araştırması Ders
2 Tesis tasarımı, yerleşim düzeni tasarımı, yapı seçimi ve tasarımı, malzeme devinimi tasarımı, sermayenin bulunması, hukuksal yapının belirlenmesi, fiyatlama, çeşitlendirme Ders
3 Pazar araştırması, istemi etkileyen etmenler, öngörü türleri ve ilkeleri Ders
4 Öngörü yöntemleri, deneyim ve sezgiye dayanan yöntemler, ekonometrik yöntemler Ders Problem Çözme
5 Öngörü yöntemleri, zaman serisi çözümleme yöntemleri Ders Problem Çözme
6 Madde denkliklerinin temelleri Ders Problem Çözme
7 Madde denkliklerinin temelleri / Ara sınav Ders Problem Çözme
8 Enerji denkliklerinin ve enerji kullanımının temelleri Ders Problem Çözme
9 Isı değiştirici tasarımı Ders Problem Çözme
10 Proses akım şemaları Ders Problem Çözme
11 Borulama ve aygıt düzenleme Ders Problem Çözme
11 Borulama ve aygıt düzenleme Ders Problem Çözme
13 Donanım seçimi, özellikleri ve tasarımı Ders Problem Çözme
14 Öğrenci Dönem Projeleri Sunumları Tartışmalı Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kimya mühendisliği ile ilgili süreçlerde kullanılan ekipmanların seçimini ve tasarımını yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Ekipman tasarımında güvenlik, çevre, etik ve proses koşullarının kısıtlamaları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Maliyet analizi yaparak uygun süreci ve ekipmanı seçme becerisine sahip olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Problem Çözme Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kimya mühendisliği ile ilgili süreçlerde kullanılan ekipmanların seçimini ve tasarımını yapabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 2 5 3 5 5 5
Ekipman tasarımında güvenlik, çevre, etik ve proses koşullarının kısıtlamaları hakkında bilgi sahibi olur. 5 5 5 5 4 5 5 3 5 2 1 1 5 4
Maliyet analizi yaparak uygun süreci ve ekipmanı seçme becerisine sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 2 5 3 4 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 4,67 5 5 4,33 3 4 2,33 3,33 5 4,67