| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ayırma İşlemleri | KMH403 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gamze GÜNDÜZ MERİÇ (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı ayırma süreçlerinin ilkelerini temel işlemler baz alınarak aktarmaktır. |
| Ders İçeriği |
Gaz-sıvı ayırma işlemleri, buhar-sıvı ayırma işlemleri, sıvı-sıvı ve akışkan-katı ayırma işlemleri, zar ayırma işlemleri, mekanik-fiziksel ayırma işlmeleri. |
| Ders Kaynakları |
C. J. Geankoplis, Taşınma Süreçleri ve Ayırma Süreci İlkeleri ders kitabı
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Buharlaştırma | Ders |
| 1 | Buharlaştırma | Ders |
| 3 | Süreç maddelerinin kurutulması | Ders |
| 3 | Süreç maddelerinin kurutulması | Ders |
| 5 | Aşamalı ve sürekli gaz-sıvı ayırma işlemleri | Ders |
| 5 | Aşamalı ve sürekli gaz-sıvı ayırma işlemleri | Ders |
| 7 | Buhar-sıvı ayırma işlemleri | Ders |
| 7 | Buhar-sıvı ayırma işlemleri | Ders |
| 9 | Sıvı-sıvı ve akışkan-katı ayırma süreçleri | Ders |
| 9 | Sıvı-sıvı ve akışkan-katı ayırma süreçleri | Ders |
| 11 | Zar ayırma süreçleri | Ders |
| 11 | Zar ayırma süreçleri | Ders |
| 13 | Mekanik-fiziksel ayırma süreçleri | Ders |
| 13 | Mekanik-fiziksel ayırma süreçleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ayırma süreçlerinin temel ilkeleri öğrenilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tüm temel ayırma prosesleri bilgisi edinilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel işlemler baz alınarak ayırma süreçleri öğretilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ayırma süreçlerinin temel ilkeleri öğrenilir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | ;
| Tüm temel ayırma prosesleri bilgisi edinilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Temel işlemler baz alınarak ayırma süreçleri öğretilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 3,67 | 4,67 | 4,67 | 4,33 | 4,33 | 3,67 | 4,67 | 5 | 3,67 | 4 | 4,33 |