EN
  • Anasayfa
  • KMH301 Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği I (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
KMH301 - Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği I KMH301 5 4 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Sınıfta anlatım
EBS Koordinatörü Prof. Levent DEĞİRMENCİ
Ders Veren
Amaç

Kimya Mühendisliğini diğer disiplinlerden ayıran reaksiyon bilgisini öğrencilere vermeyi amaçlar. Öğrenci bu dersi alarak reaktör tasarımını öğrenir.

Ders İçeriği

Kimya Mühendisliğinde reaksiyon kavramı öğrencilere verilir. Öğrenci reaksiyon türleri ile ilgili bilgi sahibi olduktan sonra reaksiyonun gerçekleştirildiği reaktörleri öğrenir. Dersin son aşamasında öğrenci reaktör tasarımı hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Kaynakları Fogler, H.S., “ Elements of Chemical Reaction Engineering”, 4th Ed., Prentice Hall Inc., 2005.
Levenspiel, O., "Chemical Reaction Engineering", 3rd Ed., John Wiley and Sons Publication, 1999.
Smith, J.M., “Chemical Engineering Kinetics”, 3rd Edition, Mc Graw Hill, 1981.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hız ifadeleri, izotermal ve ideal kesikli ve akışlı reaktörler Ders
2 Dizayn eşitliklerinin eldesi ve uygulamaları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Dönüşüm ve reaktör boyutlandırma Ders
4 Dönüşüm ve reaktör boyutlandırma Ders
4 Dönüşüm ve reaktör boyutlandırma Ders
7 Hız kanunları ve stokiometri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 Hız kanunları ve stokiometri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 Hız kanunları ve stokiometri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 İzotermal reaktör tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 İzotermal reaktör tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 İzotermal reaktör tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 İzotermal reaktör tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Hız verisinin eldesi ve analizi Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Hız verisinin eldesi ve analizi Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Reaksiyon kavramı hakkında bilgi sahibi olunur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Reaktör türleri hakkında bilgi sahibi olunur Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci herhangi bir kimyasalın endüstriyel üretimi hakkında reaksiyon aşamasından reaktör tasarımına kadar tüm süreçlerde bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Reaksiyon kavramı hakkında bilgi sahibi olunur. 5 5 4 1 5 3 5 1 1 1 4 1 1 1
Reaktör türleri hakkında bilgi sahibi olunur 5 5 4 1 5 3 5 1 1 1 4 1 1 1
Öğrenci herhangi bir kimyasalın endüstriyel üretimi hakkında reaksiyon aşamasından reaktör tasarımına kadar tüm süreçlerde bilgi sahibi olur. 5 5 4 1 5 3 5 1 1 1 4 1 1 1
Ortalama Değer 5 5 4 1 5 3 5 1 1 1 4 1 1 1