Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği I | KMH301 | 5 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sınıfta anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Levent DEĞİRMENCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Kimya Mühendisliğini diğer disiplinlerden ayıran reaksiyon bilgisini öğrencilere vermeyi amaçlar. Öğrenci bu dersi alarak reaktör tasarımını öğrenir. |
Ders İçeriği |
Kimya Mühendisliğinde reaksiyon kavramı öğrencilere verilir. Öğrenci reaksiyon türleri ile ilgili bilgi sahibi olduktan sonra reaksiyonun gerçekleştirildiği reaktörleri öğrenir. Dersin son aşamasında öğrenci reaktör tasarımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Ders Kaynakları |
Fogler, H.S., “ Elements of Chemical Reaction Engineering”, 4th Ed., Prentice Hall Inc., 2005.
Levenspiel, O., "Chemical Reaction Engineering", 3rd Ed., John Wiley and Sons Publication, 1999. Smith, J.M., “Chemical Engineering Kinetics”, 3rd Edition, Mc Graw Hill, 1981. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hız ifadeleri, izotermal ve ideal kesikli ve akışlı reaktörler | Ders |
2 | Dizayn eşitliklerinin eldesi ve uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Dönüşüm ve reaktör boyutlandırma | Ders |
4 | Dönüşüm ve reaktör boyutlandırma | Ders |
4 | Dönüşüm ve reaktör boyutlandırma | Ders |
7 | Hız kanunları ve stokiometri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Hız kanunları ve stokiometri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Hız kanunları ve stokiometri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | İzotermal reaktör tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | İzotermal reaktör tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | İzotermal reaktör tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | İzotermal reaktör tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Hız verisinin eldesi ve analizi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Hız verisinin eldesi ve analizi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Reaksiyon kavramı hakkında bilgi sahibi olunur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Reaktör türleri hakkında bilgi sahibi olunur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci herhangi bir kimyasalın endüstriyel üretimi hakkında reaksiyon aşamasından reaktör tasarımına kadar tüm süreçlerde bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Reaksiyon kavramı hakkında bilgi sahibi olunur. | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ;
Reaktör türleri hakkında bilgi sahibi olunur | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ;
Öğrenci herhangi bir kimyasalın endüstriyel üretimi hakkında reaksiyon aşamasından reaktör tasarımına kadar tüm süreçlerde bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |