| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Aletli Analiz ve Laboratuvarı | KIM220 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Veli ŞİMŞEK (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kimya Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan cihaz, yazılımları kullanma ve analiz sonuçlarını yorumlama becerilerine sahip olmak. Ayrıca, spektroskopik yöntemler temelindeki madde ışık etkileşimi teorisini öğretmek ve bu amaçlar için kullanılan cihazları tanıtmaktır. |
| Ders İçeriği |
Termal yöntemleri (TG, DTA, DSC), SEM/EDX, MAPPING analiz yöntemleri; TEM analiz yöntemleri; XRD ve XRF analiz yöntemleri; Ultraviyole ve Görünür Bölge Spektroskopisi (UV-VİS); Moleküler Lüminesans Ve Kemilüminesans Spektroskopisi; İnfrared Spektroskopisi (FT-IR); Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (NMR); Kütle Spektroskopisi; Atomik Spektroskopi; Kromatografi metotları ; Yüksek performanslı sıvı kromatografi (HPLC); Gaz kromatografi (GC); Polarimetri; Refraktometri; Elemental analiz yöntemleri(CHSN). |
| Ders Kaynakları |
Skoog, D.A., Holler, F. J., Nieman, T.A. (1998) Enstrümental Analiz İlkeleri, Çevirenler: E. Kılıç, F. Köseoğlu ve H. Yılmaz), Bilim Yayıncılık, 2007). 5th ed., Philadelphia: Saunders College Pub.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Oryantasyon, ders içerikleri hakkında bilgi ve aletli analiz yöntemlerinin tanımı, analiz yapım aşamaları hakkında genel bilgiler. | Tartışmalı Ders |
| 2 | Spektroskopi yöntemleri | Tartışmalı Ders |
| 2 | Spektroskopi yöntemleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | UV-VIS Spektroskopisi | Tartışmalı Ders |
| 5 | FT-IR | Tartışmalı Ders |
| 6 | NMR Spektroskopisi | Tartışmalı Ders |
| 7 | XRF ve XRD analiz yöntemleri | Tartışmalı Ders |
| 8 | Termal analiz ve yöntemleri | Tartışmalı Ders |
| 9 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 10 | AAS (Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 10 | AAS (Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 12 | SEM/EDX ve MAPPING analiz yöntemleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 13 | TEM analiz yöntemi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 14 | Kromatografi analiz yöntemleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 15 | BET, Partikül sizer, Civa porozimetresi, Helyum piknometresi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 16 | Elemental analiz yöntemleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Aletli analiz yöntemlerini kavrayabilme, sınıflandırmasını yapabilme ve arasındaki farkları açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| Analiz hazırlama ve cihazları kullanma yeteneğini kazanma. | Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
| Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak yöntem geliştirme özelliklerini kazanma | Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |