EN
  • Anasayfa
  • KIM220 Aletli Analiz ve Laboratuvarı (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
KIM220 - Aletli Analiz ve Laboratuvarı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Aletli Analiz ve Laboratuvarı KIM220 4 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz-yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Veli ŞİMŞEK (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren
Amaç

Kimya Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan cihaz, yazılımları kullanma ve analiz sonuçlarını yorumlama becerilerine sahip olmak. Ayrıca, spektroskopik yöntemler temelindeki madde ışık etkileşimi teorisini öğretmek ve bu amaçlar için kullanılan cihazları tanıtmaktır.

Ders İçeriği

Termal yöntemleri (TG, DTA, DSC), SEM/EDX, MAPPING analiz yöntemleri; TEM analiz yöntemleri; XRD ve XRF analiz yöntemleri; Ultraviyole ve Görünür Bölge Spektroskopisi (UV-VİS); Moleküler Lüminesans Ve Kemilüminesans Spektroskopisi; İnfrared Spektroskopisi (FT-IR); Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (NMR); Kütle Spektroskopisi; Atomik Spektroskopi; Kromatografi metotları ; Yüksek performanslı sıvı kromatografi (HPLC); Gaz kromatografi (GC); Polarimetri; Refraktometri; Elemental analiz yöntemleri(CHSN).

Ders Kaynakları Skoog, D.A., Holler, F. J., Nieman, T.A. (1998) Enstrümental Analiz İlkeleri, Çevirenler: E. Kılıç, F. Köseoğlu ve H. Yılmaz), Bilim Yayıncılık, 2007). 5th ed., Philadelphia: Saunders College Pub.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Oryantasyon, ders içerikleri hakkında bilgi ve aletli analiz yöntemlerinin tanımı, analiz yapım aşamaları hakkında genel bilgiler. Tartışmalı Ders
2 Spektroskopi yöntemleri Tartışmalı Ders
2 Spektroskopi yöntemleri Tartışmalı Ders
4 UV-VIS Spektroskopisi Tartışmalı Ders
5 FT-IR Tartışmalı Ders
6 NMR Spektroskopisi Tartışmalı Ders
7 XRF ve XRD analiz yöntemleri Tartışmalı Ders
8 Termal analiz ve yöntemleri Tartışmalı Ders
9 Ara sınav Problem Çözme
10 AAS (Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi Tartışmalı Ders Problem Çözme
10 AAS (Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi Tartışmalı Ders Problem Çözme
12 SEM/EDX ve MAPPING analiz yöntemleri Tartışmalı Ders Problem Çözme
13 TEM analiz yöntemi Tartışmalı Ders Problem Çözme
14 Kromatografi analiz yöntemleri Tartışmalı Ders Problem Çözme
15 BET, Partikül sizer, Civa porozimetresi, Helyum piknometresi Tartışmalı Ders Problem Çözme
16 Elemental analiz yöntemleri Tartışmalı Ders Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Aletli analiz yöntemlerini kavrayabilme, sınıflandırmasını yapabilme ve arasındaki farkları açıklayabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
Analiz hazırlama ve cihazları kullanma yeteneğini kazanma. Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak yöntem geliştirme özelliklerini kazanma Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -