EN
  • Anasayfa
  • KSM404 Proses Mühendisliği ve Tasarımı II (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
KSM404 - Proses Mühendisliği ve Tasarımı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Proses Mühendisliği ve Tasarımı II KSM404 8 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ
Ders Veren Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ
Amaç

Süreçlerde kullanılan tüm ekipmanların tasarım yöntemlerinin öğretilmesi, elde edilen sonuçları alternatif sonuçlarla karşılaştırıp emniyet, ekonomiklik ve verimlilik açısından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Kimyasal bir sürecin komple tasarımında ekipman seçimi ve boyutlarının belirlenmesi ile prosesin ekonomik açıdan irdelenmesi

Ders Kaynakları J R Backhurst, J H Harker. Process Plant Design
Ray Sinnott, Gavin Towler, Kimya Mühendisliği Tasarımı, 5. baskı
M.S. Peters, K.D. Timmerhaus, R.E. West, Kimya Mühendisleri İçin Tesis Tasarımı ve Ekonomisi, 5. baskı
McCabe, W. L., Smith, J. C., & Harriott, P. (2005). Unit operations of chemical engineering (7th edition, 21-Distillation). New York: McGraw-hill.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Uygulama 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 143
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Isı değiştrici tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
1 Isı değiştrici tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Isı değiştirici tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
4 Isı değiştirici tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Distilasyon kolonu tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Distilasyon kolonu tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 Distilasyon kolonu tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Reaktör tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Reaktör tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Reaktör tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
9 Reaktör tasarımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
12 Tasarım dönem projelerinin kontrolü Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Tasarım ödevlerinin sunulması Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Tasarım ödevlerinin sunulması Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Maliyet analizi yaparak uygun süreci ve ekipmanı seçme becerisine sahip olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Ekipman tasarımında güvenlik, çevre, etik ve proses koşullarının kısıtlamaları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Kimya mühendisliği ile ilgili süreçlerde kullanılan ekipmanların seçimini ve tasarımını yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci lisans eğitimi süresince edindiği bilgileri kullanarak fiziksel bir tesis tasarımını yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Maliyet analizi yaparak uygun süreci ve ekipmanı seçme becerisine sahip olur. 5 5 5 3 4 5 5 5 3 4 5 2 5 4
Ekipman tasarımında güvenlik, çevre, etik ve proses koşullarının kısıtlamaları hakkında bilgi sahibi olur. 5 5 4 4 4 4 5 4 5 5 3 2 4 2
Kimya mühendisliği ile ilgili süreçlerde kullanılan ekipmanların seçimini ve tasarımını yapabilir. 5 5 5 4 4 5 5 5 3 4 5 5 5 4
Öğrenci lisans eğitimi süresince edindiği bilgileri kullanarak fiziksel bir tesis tasarımını yapar. 5 5 5 4 4 5 5 5 3 4 5 5 5 4