| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bilim Tarihi | TOS111 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze veya uzaktan eğitim. |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere tarih boyunca farklı kültürlerdeki bilimin gelişimini anlatmaktır. |
| Ders İçeriği |
• Eski uygarlıklarda bilim, • Mısır, Mezopotamya ve Hellenistik çağda bilim, • Ortaçağ Avrupa ve İslam dünyasında bilim, • Rönesans ve modern Bilim, • Aydınlanma çağı ve bilim, • Endüstri Devrimi ve bilim, • Çağdaş bilim |
| Ders Kaynakları |
Bilim Tarihi, Cemal YILDIRIM, Remzi Kitabevi.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 10 | 1 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Eski Uygarlıklarda Bilim (Mısır ve Mezopotamya, Antik Yunan) | |
| 2 | Eski Uygarlıklarda Bilim (Antik Yunan) | |
| 3 | Eski Uygarlıklarda Bilim (Helenistik Dönem ve Romalılar) | |
| 4 | Ortaçağ Avruparında Bilim | |
| 5 | İslam Dünyasında Bilim | |
| 6 | Rönesans ve Modern Bilim (Astronomi, Kimya, Tıp ve Hayat Bilimleri) | |
| 7 | Rönesans ve Modern Bilim (Galileo Galilei, Isaac Newton) | |
| 8 | Sınav, Aydınlanma Çağı ve Bilim (18. yüzyılda astronomi, matematik ve fizik) | |
| 9 | Aydınlanma Çağı ve Bilim (Lavoisier ve kimyada devrim) | |
| 10 | Endüstri Devrimi ve Bilim (Fizikte Yeni Atılımlar ve Evrim Kuramı ve Darwin) | |
| 11 | Endüstri Devrimi ve Bilim (Mikrobiyoloji ve Gen Teorisi) | |
| 12 | Çağdaş Bilim (Einstein Devrimi) | |
| 14 | Çağdaş Bilim (Kuantum Teorisi ve Atom Fiziğinin Doğuşu) | |
| 14 | Çağdaş Bilim (Kuantum Teorisi ve Atom Fiziğinin Doğuşu) |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Çeşitli uygarlıkların bilime yaptıkları katkıları öğrenir. | |||
| Nitel ve nicel araştırmalarda sormayı öğrenir. | |||
| Bilim tarihi ile ilgili araştırma yapmayı öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |