EN
  • Anasayfa
  • TOS117 Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TOS117 - Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük TOS117 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, uygulama ve proje temelli öğrenme yöntemiyle.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Bülent TURAN (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren
Amaç

Sosyal Sorumluluk ve Gönüllülük dersi; öğrencilerin toplumsal sorunlara duyarlılık geliştirmesini, farklı disiplinlerle iş birliği içinde çözüm üretme becerisi kazanmasını ve gönüllülük bilinciyle hareket etmesini amaçlar. Ders kapsamında öğrenciler, kampüs dışındaki gerçek yaşam ortamlarında belirlenen sosyal, kültürel, çevresel veya ekonomik sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir ve uygularlar.

Ders İçeriği

Toplumsal sorumluluk bilinci, gönüllülük kavramı, etik ve sosyal farkındalık, proje geliştirme süreçleri, takım çalışması, paydaşlarla iletişim ve topluma hizmet uygulamaları.

Ders Kaynakları E. Özgen,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2007
KOTLER, Philip. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2006.
ÖZGEN, Ebru, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları,İstanbul, 2006.
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2014 - 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 2 20
Toplam İş Yükü (Saat) 91
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,57
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders Tanımı ve Amacı Ders
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
8 Vize sınavı Proje uygulamaları ara değerlendirme Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
15 Final sınavı Proje uygulamaları son değerlendirme Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sosyal sorumluluk kavramını, gönüllülük bilincini ve etik değerlere dayalı toplumsal katkı anlayışını açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri aracılığıyla toplumsal farkındalık ve iş birliği becerisi kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci sosyal, doğal, kültürel ve çevresel sorunları tanımlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kişisel, profesyonel ve toplumsal alanlarda bağımsız düşünme, eleştirel analiz ve karar verme becerisi geliştirir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Sosyal sorumluluk kavramını, gönüllülük bilincini ve etik değerlere dayalı toplumsal katkı anlayışını açıklar. 2 2 2 4 3 3 3 4 2 2 4 4 3 3
Gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri aracılığıyla toplumsal farkındalık ve iş birliği becerisi kazanır. 2 2 3 3 3 3 3 5 2 2 4 4 3 3
Öğrenci sosyal, doğal, kültürel ve çevresel sorunları tanımlar ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirir. 2 2 3 4 3 2 4 3 2 4 3 5 3 2
Kişisel, profesyonel ve toplumsal alanlarda bağımsız düşünme, eleştirel analiz ve karar verme becerisi geliştirir. 2 3 3 5 4 3 4 5 3 3 4 4 3 4
Ortalama Değer 2 2,25 2,75 4 3,25 2,75 3,5 4,25 2,25 2,75 3,75 4,25 3 3