EN
  • Anasayfa
  • KSM423 Korozyon (2020 - 2021 / 7. Yarıyıl)
  • EN
KSM423 - Korozyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Korozyon KSM423 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz -yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK
Ders Veren Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK
Amaç

Bu dersin amacı lisans öğrencilerine metalik malzemelerde meydana gelen korozyonun oluşum mekanizmalarının, korozyon çeşitlerinin, korozyondan korunma yöntemlerinin ve uygun malzeme seçimiyle ilgili bilgi ve becerilerin öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Korozyon nedir? Korozyonun termodinamiği ve kinetiği, Polarizasyon türleri ve Tafel eşitliği, Korozyon deney yöntemleri ve pasiflik. Korozyon tipleri: Galvanik, tercihli, aralık ve oyukçuk korozyonları, erozyon, fretaj, kavitasyon ve mikrobiyolojik korozyon, gerilmeli korozyon, hidrojen gevrekliği, yorulmalı korozyon. Korozyondan korunma yöntemleri: Koruyucu kaplamalar, katodik ve anodik korunma. Korozyona karşı uygun tasarım yöntemleri, Korozyonun sosyo-ekonomik ve toplumsal boyutu.

Ders Kaynakları Fontana M.G.,, Korozyon Mühendisliği 3. Baskı, McGraw-Hill,1986.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
100
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 5 15
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 6 18
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 5 2 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 4 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 4 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 2 1 2
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 136
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,33
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Korozyon nedir? Tartışmalı Ders
2 Korozyon nasıl oluşur? Tartışmalı Ders
3 Korozyona sebep olan etkenler nelerdir? Tartışmalı Ders
4 Hangi maddeler korozyona uğrar? Tartışmalı Ders
5 Korozyon Reaksiyonları Tartışmalı Ders
5 Korozyon Reaksiyonları Tartışmalı Ders
7 Korozyon çeşitleri Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Tartışmalı Ders
9 Korozyon çeşitleri Tartışmalı Ders
9 Korozyon çeşitleri Tartışmalı Ders
13 Korozyondan korunmanın ilkeleri, ara yüzeyle ilgili tedbirler, korozyon kontrolünde kaplamaların önemi. Tartışmalı Ders
13 Korozyondan korunmanın ilkeleri, ara yüzeyle ilgili tedbirler, korozyon kontrolünde kaplamaların önemi. Tartışmalı Ders
13 Bilim ve Mühendislik Alanı Olarak Korozyon Tartışmalı Ders
13 Bilim ve Mühendislik Alanı Olarak Korozyon Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Korozyonun tanımını öğrenir ve ekonomik boyutunu değerlendirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Korozyona etki eden etkenleri tanımlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Korozyon türlerini öğrenir ve korozyon türlerinin önleme yollarını yorumlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Korozyondan korunmanın ilkelerini, katodik ve anodik koruma yöntemlerini kavrar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Korozyon kontrolünde malzeme seçiminin ilkelerini ve ortamla ilgili tedbirleri ve malzeme tasarımının ilkelerini kavrar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Korozyonun tanımını öğrenir ve ekonomik boyutunu değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - -
Korozyona etki eden etkenleri tanımlar. - - - - - - - - - - - - - -
Korozyon türlerini öğrenir ve korozyon türlerinin önleme yollarını yorumlar. - - - - - - - - - - - - - -
Korozyondan korunmanın ilkelerini, katodik ve anodik koruma yöntemlerini kavrar. - - - - - - - - - - - - - -
Korozyon kontrolünde malzeme seçiminin ilkelerini ve ortamla ilgili tedbirleri ve malzeme tasarımının ilkelerini kavrar. - - - - - - - - - - - - - -