EN
  • Anasayfa
  • KSM425 Membran Teknolojileri (2021 - 2022 / 7. Yarıyıl)
  • EN
KSM425 - Membran Teknolojileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Membran Teknolojileri KSM425 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sahra DANDIL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Sahra DANDIL
Amaç

Membran teknolojisinin gelişimini, membranlar ve membran proseslerinin temel bilgilerini, konuyla ilgili temel eşitlikleri ve bu eşitliklerin nasıl çözüleceğini aktarmaktır.

Ders İçeriği

Membran Teknolojisine Giriş; Membranların tanımı ve temel kavramlar; Membranların sınıflandırmaları ve Membran konfigürasyonları; Membran tipleri ve hazırlama yöntemleri; Membranlarda taşınım olayları ve ayırma prensipleri; Membran modülleri; Membran prosesleri; Mikrofiltrasyon uygulamaları; Ultrafiltrasyon uygulamaları; Nanofiltrasyon uygulamaları; Ters osmoz uygulamaları; Gaz karışımlarının ayrılması ve uygulamaları; Diyaliz ve Elektrodiyaliz; Klor-alkali elektrolizi; Membran distilasyonu; Yakıt pili uygulamaları; Pervaporasyon; Hibrid membran prosesleri; Membran reaktörler; Membranlarla su ve atık su işlemleri; Membran proseslerinde tasarım; Sanayide membran prosesleri uygulamaları; Yazılı ve Sözlü İletişim: Yazılı İletişim, Sözlü İletişim / Proje Çalışması - Raporun Yazılı ve Sözlü Sunumu.

Ders Kaynakları Membran Teknolojileri Ders Notları
Baker, R. W., Membrane technology and applications, New York, J. Wiley, 2004.
Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Pub. The Nederlands, 2004.
Karl Wilhelm Boddeker, Liquid Separations with Membranes: An introduction to barrier interference, Springer-Verlag, 2008..
Richardson, J.F., Harker, J.H., Backhurst, J.R., “Coulson and Richardson’s Chemical Engineering”, Butterworth-Heinemann, Oxford, 1996.
Hager, L.S., Membrane systems for wastewater treatment, Water Environment Federation, New York, McGraw-Hill, 2006.
Huang, R.Y.M., “Pervaporation membrane separation processes”, Elsevier, Amsterdam, 1991.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 28 1 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Membran Teknolojisine Giriş Ders
2 Membranların tanımı ve temel kavramlar Ders
3 Membranların sınıflandırmaları ve membran konfigürasyonları Ders
4 Membran tipleri ve hazırlama yöntemleri Ders
5 Membranlarda taşınım olayları ve ayırma prensipleri Ders
6 Membran modülleri; Membran prosesleri Ders
6 Membran modülleri; Membran prosesleri Ders
8 Uygulama Örnekleri Ders
8 Uygulama Örnekleri Ders
10 Klor-alkali elektrolizi; Membran distilasyonu; Yakıt pili uygulamaları Ders
11 Pervaporasyon; Hibrid membran prosesleri; Membran reaktörler Ders
12 Membranlarla su ve atık su işlemleri Ders
13 Membran proseslerinde tasarım Ders
14 Sanayide membran prosesleri uygulamaları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Membran proses tasarımını gerçekleştirmek üzere kimya mühendisliği eğitiminde daha önce öğrendikleri matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Membran tipleri ve hazırlama yöntemleri, membran teknolojisi uygulamaları ve membran prosesleriyle ilgili bilgi sahibi olma. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Membranlarda taşınım olaylarının kavranması. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çevre ve sağlık konularında farkındalık. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bireysel olarak çalışma becerisi. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Membran proses tasarımını gerçekleştirmek üzere kimya mühendisliği eğitiminde daha önce öğrendikleri matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Membran tipleri ve hazırlama yöntemleri, membran teknolojisi uygulamaları ve membran prosesleriyle ilgili bilgi sahibi olma. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Membranlarda taşınım olaylarının kavranması. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çevre ve sağlık konularında farkındalık. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bireysel olarak çalışma becerisi. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5