| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Teknik İngilizce I | ENG201 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Dr. Emrah TAŞDEMİR (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
| Amaç |
Öğrencinin gelecek hayatında hem akademik hem de teknik açıdan daha iyi iletişim kurması. |
| Ders İçeriği |
Öğrenciye essay ve rapor yazma, okuduğunu anlama, özgeçmiş yazma, not alma, sunum yapma gibi teknikler öğretilmektedir. Özellikle akademik hayatı hedef alarak İngilizceyi aktif kullanabilme yetisi üzerinde çalışılmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
A First Course In Technical English Students Book1 (Lynette Beardwood, Hugh templeton,) Students Book 2 (Martin WEBBER) English Gramer in Used (Raymond MURPHY)
Konuyla ilgili makaleler Brieger, N. & Comfort, J., 2000, Technical Contacts.James K., Jordan R., Matthews A.J, 1998, Listening Comprehension & Note-taking, Collins ELT: London.Johnson, K., 1991, Communicate in Writing, Longman Ders notları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
20
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
40
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 10 | 20 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 2 | 16 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,75 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Introduction | |
| 1 | Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme sürecinin anlatılması | |
| 2 | Not tutma alıştırması, yazının hedef kitlesi, amaç ve tonunu ayrıştırma | |
| 2 | Functional English Grammar | |
| 3 | Useful phrases and expressions | |
| 3 | Not tutma stratejilerinin hazırlanması, bir nesne veya kavramı yazılı tanımlama | |
| 4 | Not tutma stratejileri, geri besleme, yazıda bütünlük | |
| 4 | If clauses | |
| 5 | Noun clause, -so that, -such that | |
| 5 | Okuma: tarama, kavrama, kelime çalışmaları, bir nesne veya mekanizmayı betimleme | |
| 6 | Active passive | |
| 6 | Dinleme ve önemli bilgiyi ayrıştırma, yazılı yanıt, yazıda akıcılık, okuma becerilerine devam | |
| 7 | Introduction to elements of academic writing | |
| 7 | Akış şeması yazmak, proses tanımlamasını yazmak, kelime /terminoloji alıştırmalar | |
| 8 | Ara sınav | |
| 8 | Report Writing | |
| 9 | Kelime/terminoloji alıştırmalar | |
| 9 | Essay writing | |
| 10 | Diagrams, tables, graphs and job advertisements | |
| 10 | Okuma: bilgiyi tasnif etmek, kelime çalışmaları, savunma cümlesi yazmak | |
| 11 | Formal presentations (organizing data and slide preparation) | |
| 11 | Dinleme: bilgiyi tasnif etmek : essay organizasyonu: özet- konu başlıklarını yazmak | |
| 12 | Resume writing | |
| 12 | Öğrenilen terminolojiyi kullanarak tasarlanan bir ürünü tanıtma | |
| 13 | Okuma kavrama / bir konunun alt başlıklarına daraltarak essay yazmak | |
| 13 | Skimming through the text and Scanning | |
| 14 | Dinleme & özet çıkarma, essay yazma ve değerlendirme | |
| 14 | Listening/Reading Comprehension |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar | |||
| Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar | |||
| Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır | |||
| Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar | |||
| Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | ;
| Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | ;
| Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | ;
| Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | ;
| Bu ders öğrencinin İngilizce iletişim kurmasını, akademik ve teknik konularda İngilizce konusunda daha donanımlı olmasını sağlar | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | ;
| Tenseleri kullanır. | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4,38 | 4,12 | 3,88 | 4 | 3,38 | 3,5 | 4,25 | 3,5 | 3,75 | 3,75 | 3,5 | 4,25 | 4 | 3,38 |