| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kariyer Planlama | TOS130 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze- Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer KAYA ÇAKIR (Yıl: 2024 - 2025) Dr. Öğr. Üyesi Esra TUNÇEL GÖKKAYA (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kariyerinin keşif aşamasında olan öğrencilere doğru bir kariyer planlama yapabilmeleri ve kariyerlerini geliştirmek için ihtiyaç duyabilecekleri bilgi düzeyine ulaşmaları amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu derste kariyer planlama ve geliştirme ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri ve kariyer sorunları ve çözümleri ile ilgili konulara değinilecektir. |
| Ders Kaynakları |
AYTAÇ M, AYTAÇ S, FIRAT Z, BAYRAM N ve KESER A, 2001, Akademisyenlerin Çalışma Yaşamı ve Kariyer Sorunları, Uludağ Üniv. Araştırma Fonu İşletme Müd. Proje No:99/29, Bursa, 310s.
KOONTZ H, G DONNELL C and WEIHRICH H, 1986, Essentials of Management, 4th Ed. Mcgraw-Hill Book Company, 564 p. ERDOĞMUŞ, N, 2003, Kariyer Geliştirme: Kuram ve Uygulama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 272s ÖNER, M, 2001, Kişisel Kariyer Planlaması, Kariyer Yayıncılık, İletişim Eğitim Hizmetleri, İstanbul, 299s. •ÖZDEN MC, http://www.mcozden.com (02.07.2008) Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya. https://www.cbiko.gov.tr/projeler/kariyer-planlama-ders |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kariyer Merkezi Bilgilendirme | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kariyer Yolunda Zeka ve Kişilik | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kariyer Yolunda Kişisel Özellikler | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kariyer Yolunda Fark Yaratmanın Anahtarı: Beceriler | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kariyerime Nasıl Hazırlanırım | Tartışmalı Ders |
| 6 | Sektör Günleri: Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları | Tartışmalı Ders |
| 7 | Özgeçmiş (CV) Hazırlama ve Mülakat Teknikleri | Beyin Fırtınası Sözlü Konuk Konuşmacı |
| 7 | Sektör Günleri: Uluslararası Kuruluşlar | Tartışmalı Ders |
| 8 | Sektör Günleri: Kamu Sektörü | Tartışmalı Ders Seminer Konuk Konuşmacı |
| 9 | Sektör Günleri: Özel Sektör | Tartışmalı Ders Seminer Konuk Konuşmacı |
| 11 | Sektör Günleri: Akademi | Beyin Fırtınası Seminer Konuk Konuşmacı |
| 11 | Mezun Öğrenci Buluşması | Tartışmalı Ders Seminer Konuk Konuşmacı |
| 12 | Sektör Günleri: Girişimcilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer |
| 13 | Davetli Konuşmacı | Tartışmalı Ders Seminer |
| 13 | Davetli Konuşmacı | Tartışmalı Ders Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Etkili CV (özgeçmiş) hazırlamayı öğrenir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İletişim becerisi ve beden dilini kullanır. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Konuk Konuşmacı | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Kariyer seçeneklerini öğrenir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Etkili CV (özgeçmiş) hazırlamayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişim becerisi ve beden dilini kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kariyer planlama ve sektörün beklentilerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında kariyer seçeneklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında faaliyet gösteren sektörlerin mevcut durumunu öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |