| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fizik I | FIZ101 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Fiziğin temel kavram ve prensiplerinin, mantıksal ve matematiksel yöntemler çerçevesinde tanıtılması ve fen bilimleri uygulamalarında kullanılması |
| Ders İçeriği |
Fizik ve Ölçme. Vektörler. Bir boyutta hareket. İki boyutta Hareket. Hareket Kanunları. Dairesel Hareket ve Newton Kanunlarının Diğer Uygulamaları. İş ve Kinetik Enerji. Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu. Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar. Katı Cismin Sabit Bir Eksen Etrafında Dönmesi. Yuvarlanma Hareketi ve Açısal Momentum. Statik Denge ve Esneklik. Titreşim Hareketi. Evrensel Çekim Yasası |
| Ders Kaynakları |
Fiziğin Temelleri, 1. Kitap, Palme Yayınları
Fiziğin Temelleri 1. Kitap, Halliday ve Resnick, Palme Yayınevi Fen ve Mühendislik için Fizik, 1. Kitap, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 3 | 18 |
| Final | Final | 32 | 1 | 32 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Fizik ve ölçme | |
| 2 | Vektörler | |
| 3 | 1 boyutta hareket | |
| 3 | İki boyutta hareket | |
| 5 | Hareket kanunları | |
| 6 | Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları | |
| 7 | İş ve kinetik enerji | |
| 8 | Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu | |
| 9 | Doğrusal momentum ve çarpışmalar | |
| 10 | Katı bir cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi | |
| 11 | Yuvarlanma ve açısal momentum | |
| 12 | Statik denge ve elastisite | |
| 13 | Titreşim hareketi | |
| 14 | Evrensel çekim yasası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hareketin kinematik ve dinamik metotlarla incelenmesi | |||
| Fiziksel nicelik, ölçme ve vektör kavramlarının kullanılması | |||
| Katı bir cismin eksen etrafında dönme hareketini kinematik, dinamik, enerji ve açısal momentum açısından analizi | |||
| Enerji, enerji korunumu ve dönüşümü kavramlarının uygulanması | |||
| Çizgisel momentum ve çarpışmanın uygulamaları |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hareketin kinematik ve dinamik metotlarla incelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Fiziksel nicelik, ölçme ve vektör kavramlarının kullanılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Katı bir cismin eksen etrafında dönme hareketini kinematik, dinamik, enerji ve açısal momentum açısından analizi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Enerji, enerji korunumu ve dönüşümü kavramlarının uygulanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çizgisel momentum ve çarpışmanın uygulamaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |