EN
  • Anasayfa
  • KIM108 Genel Kimya Laboratuvarı II (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
KIM108 - Genel Kimya Laboratuvarı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Kimya Laboratuvarı II KIM108 2 0 + 3 5,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Genel Kimya Dersi ve daha ileri dönemlerde görülecek olan mesleki ders ve laboratuvarlara alt yapı oluşturmak. Bu amaçla, laboratuvar malzemelerinin tanınmasını ve temel işlemleri yaparken ne tür malzemelerden nasıl faydalanacağının öğrenilmesini sağlamak.

Ders İçeriği

Kimyasal kinetik; Kimyasal denge; pH kavramı; Asit-baz titrasyonları; Elektrokimya (piller ve elektroliz); Elektrokimya (Redoks titrasyonları); Katyonların belirtilmesi – 1; Katyonların belirtilmesi – 2; Anyonların tanınma tepkimeleri; UV-visible spektrofotometrik tayinler; Sabun eldesi ve özellikleri; Su buharı destilasyonu

Ders Kaynakları Genel Kimya Laboratuvarı Notları
Güler H., Saraydın D., Ulusoy U., “Genel kimya laboratuvarı”, Hatiboğlu yayınları, Ankara, 1996.
Genel Kimya Laboratuvarı II Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü.
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 119
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kimyasal kinetik
2 Kimyasal denge
3 pH kavramı
4 Asit-baz titrasyonları
5 Elektrokimya (piller ve elektroliz)
6 Elektrokimya (redoks titrasyonları)
7 Katyonların belirtilmesi
8 ARASINAV, anyonların tanınma tepkimeleri
9 Anyonların tanınma tepkimeleri
11 UV-visible spektrofotometrik tayinler
12 Sabun eldesi ve özellikleri
13 Su buharı destilasyonu
13 Eksik deneylerin telafi edilmesi
13 Eksik deneylerin telafi edilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kimyasal olayları açıklar ve çözümler, Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bilgileri disiplinler arası ilişkilendirebilme ve uygulayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Temel kimya ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Deney yapma ve tasarlama becerisi kazanabilme ve verileri değerlendirebilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Temel bilimlere ilişkin bilgilerini uygular Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kimyasal olayları açıklar ve çözümler, - - - - - - - - - - - - - - -
Bilgileri disiplinler arası ilişkilendirebilme ve uygulayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Temel kimya ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer - - - - - - - - - - - - - - -
Deney yapma ve tasarlama becerisi kazanabilme ve verileri değerlendirebilme - - - - - - - - - - - - - - -
Temel bilimlere ilişkin bilgilerini uygular - - - - - - - - - - - - - - -