| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kimyacılar İçin Matematik | KIM215 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencinin, matematiğin ana prensip ve kavramlarını anlamasını sağlamak ve özel olarak da fizikokimya için bir temel oluşturmak. |
| Ders İçeriği |
Koordinat sistemleri. Fonksiyonlar ve grafikler. Logaritma ve özellikleri. Diferansiyel hesap : tek ve çok değişkenli fonksiyonlar. İntegral hesap : belirli ve belirsiz integral; integral alma metotları; belirli integrallerin uygulamaları; çok katlı integraller. Diferansiyel denklemler : adi diferansiyel denklemler ve çözümleri. Sayısal metotlar : Newton-Raphson metodu; sayısal integrasyon. |
| Ders Kaynakları |
Barrante, J.R., Applied Mathematics for Physical Chemistry, Prentice-Hall,
Hirst, D.M., Mathematics for Chemists, MacMillan, London, 1976. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 18 | 1 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, uluslararası birim sistemi (SI), anlamlı sayılar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
| 2 | Logaritma ve Antilogaritma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
| 3 | Koordinat Sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
| 4 | Fonksiyonlar ve Grafikler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
| 5 | Kalibrasyon Grafikleri | |
| 6 | Türev | |
| 7 | Tek değişkenli fonksiyonların türevi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
| 8 | Kısmi türev ve türevin geometrik anlamı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
| 9 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme |
| 10 | Diferansiyel eşitlikler | |
| 11 | Tam ve tam olmayan diferansiyel | |
| 12 | Dönüm noktaları, maksimum, minimum ve bükülme noktaları | |
| 13 | Türev ve diferansiyelin kimyadaki uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 13 | Türev ve diferansiyelin kimyadaki uygulamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bir fonksiyonun limit ve türevini alır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Türev ve integrali kimyasal hesaplamalarda kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Önemli integrasyon yöntemlerini ve integrasyon uygulamalarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Verilerin grafikle gösterilmesini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bir fonksiyonun limit ve türevini alır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Türev ve integrali kimyasal hesaplamalarda kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Önemli integrasyon yöntemlerini ve integrasyon uygulamalarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Verilerin grafikle gösterilmesini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |