EN
  • Anasayfa
  • KIM208 Analitik Kimya II (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
KIM208 - Analitik Kimya II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Analitik Kimya II KIM208 4 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH
Ders Veren
Amaç

Kimya öğrencilerine nitel ve nicel kimyasal analizleri yapabilmesi ve yorumlayabilmesi için gerekli temel bilgi ve kavramları kazandırmak.

Ders İçeriği

Titrimetrik analiz; Asit baz titrasyonları ve teorisi; Poli asit-bazların titrasyonları; Asit baz titrasyonları uygulamaları; Kompleks oluşum reaksiyonları ve dengeleri; EDTA titrasyonları; Çöktürme titrasyonları ve uygulamaları; Elektrokimya; Yükseltgenme indirgenme titrasyonları; Yükseltgenme indirgenme titrasyonlarının uygulamaları; Elektroanalitik yöntemler; Potansiyometri, kulometri ve voltametri, elektrogravimetri, Ayırma yöntemleri; Analitik metotlar, seçimi ve uygulanması;.

Ders Kaynakları Gündüz, T. Kantitatif Analiz Ders Kitabı, Gazi Kitabevi, 7. Baskı, 2003. Ankara.
Analitik Kimya Temel İlkeler, 8. Baskı, Skoog; Çeviri Editörleri: Prof Dr Esma KILIÇ ve Prof. Dr. Hamza YILMAZ, Bilim Yayınları
Somer, G., Analitik Kimya, Gazi Büro Kitabevi, 1994.
Kılıç, E., Köseoğlu,F., (Çeviri), Analitik Kimya Temelleri, Cilt-1 ve Cilt-2, Bilim Yayıncılık, 1999
Gündüz, T. Kantitatif Analiz Ders Kitabı, Gazi Kitabevi, 7. Baskı, 2003. Ankara.
Analitik Kimya Temel İlkeler, 8. Baskı, Skoog; Çeviri Editörleri: Prof Dr Esma KILIÇ ve Prof. Dr. Hamza YILMAZ, Bilim Yayınları
Somer, G., Analitik Kimya, Gazi Büro Kitabevi, 1994.
Kılıç, E., Köseoğlu,F., (Çeviri), Analitik Kimya Temelleri, Cilt-1 ve Cilt-2, Bilim Yayıncılık, 1999
Kılıç, E., Köseoğlu,F., (Çeviri), Analitik Kimya Temelleri, Cilt-1 ve Cilt-2, Bilim Yayıncılık, 1999
Somer, G., Analitik Kimya, Gazi Büro Kitabevi, 1994.
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 25 1 25
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 153
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Klasik Analiz Yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
2 Gravimetrik Analiz Yöntemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
3 Titrimetrik Yöntemler; Çöktürme Titrimetrisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
4 Nötralleşme Titrasyonlarının İlkeleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
5 Karmaşık Asit-Baz Sistemleri İçin Titrasyon Eğrileri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
5 Nötralleşme Titrasyonlarının Uygulamaları
7 Kompleksleşme Reaksiyonları ve Titrasyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
8 Ara Sınav, Kompleksleşme Titrasyonları Uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
9 Elektrokimyasal Yöntemler, Standart Elektrot Potansiyellerinin Uygulanması Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
10 Yükseltgenme-İndirgenme Titrasyonlarının Uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
11 Bulk Elektroliz:Elektrogravimetri ve Kulometri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
14 Voltametri
13 Susuz Ortam Reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
14 Susuz Ortam Reaksiyonları II Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Nötralleşme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çöktürme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Redoks titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Nötralleşme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çöktürme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Redoks titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kompleksometrik titrasyonlar ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Elektroanalitiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Nötralleşme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Yükseltgenme-İndirgenme titrasyonlarının uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
; ; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Nötralleşme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. 3 4 3 3 3 3 2 2 1 2 3 3 4
Çöktürme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. 3 4 3 3 3 3 2 2 1 2 3 3 4
Redoks titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. 3 4 3 3 3 3 2 2 1 2 3 3 4
Nötralleşme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. 3 4 3 3 3 3 2 2 1 2 3 3 4
Çöktürme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. 3 4 3 3 3 3 2 2 1 2 3 3 4
Redoks titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. 3 4 3 3 3 3 2 2 1 2 3 3 4
Kompleksometrik titrasyonlar ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -
Elektroanalitiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -
Nötralleşme titrasyonları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -
Yükseltgenme-İndirgenme titrasyonlarının uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer 1,8 2,4 1,8 1,8 1,8 1,8 1,2 1,2 0,6 1,2 1,8 1,8 2,4