| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fizikokimya II | KIM306 | 6 | 4 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa ARIK (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencinin elektrokimya, kuantum mekaniğinin temel prensiplerini ve uygulamalarını anlaması; makromoleküllerin karakterizasyonu ve kinetiğini anlaması; kolloid türleri, hazırlanması ve uygulamalarının bilinmesi. |
| Ders İçeriği |
Denge Elektrokimyası, Dinamik Elektrokimya; Kuantum Kimyasına Giriş; Kuantum Teorisi Uygulamaları; Atomun Yapısı ve Atomik Spektrumlar; Molekül Yapısı, Spektroskopi 1; Spektroskopi 2; Spektroskopi 3; İstatistiksel Termodinamik Moleküllerin Elektriksel ve Manyetik Özellikleri; Makromoleküller ve Kolloidler; Taşınım Olayları; Katı Yüzeydeki Olaylar. |
| Ders Kaynakları |
[1] Atkins, P.W., “Fizikokimya”, Çev. Yıldız,S.,Yılma,H.,Kılıç,E., Bilim yayıncılık, 2001, Ankara.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 25 | 1 | 25 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Reaksiyon Hızı, Reaksiyon Derecesi ve Molekülaritesi | |
| 2 | Reaksiyon Hız Sabiti ve Reaksiyon Derecesi Tayini | |
| 3 | Reaksiyon Hızı Üzerine Sıcaklığın Etkisi ve Aktivasyon Enerjisi | |
| 4 | Çarpışma teorisi ve mutlak reaksiyon hızları teorisi | |
| 5 | Çözeltide oluşan reaksiyonların kinetik incelemesi | |
| 6 | Kataliz: Homojen, Heterojen ve Enzim Katalizi | |
| 7 | Elektrokimyanın temel kavramları, Elektrokimyanın Tanımı, İnceleme Alanı, Elektriksel Birimler | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İletkenlerin Sınıflandırılması, Elektrolitik İletkenlik, Tanımlar, İletkenliğin Ölçülmesi | |
| 10 | Aktiflik ve aktiflik katsayıları, İyon hareketlilikleri, Elektrolit Çözeltilerin Termodinamiği taşıma sayıları | |
| 11 | Elektrolitik Dissosiasyon, Kuvvetli Elektrolit Kuramları, Debye- Hückel kuramı | |
| 12 | Elektromotor Kuvveti, Elektrod Potansiyelleri, Elektrodların Sınıflandırılması | |
| 13 | Elektrokimyasal proseslerin kinetiği, Elektrokimyasal enerji kaynakları | |
| 14 | Elektroliz, Polarizasyon ve Korozyon |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kimyasal reaksiyonların hızları tanımlayıp hesaplar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Adsorpsiyon ve katalizin temel kavramlarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Kimyasal reaksiyonların hızları tanımlayıp hesaplar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Adsorpsiyon ve katalizin temel kavramlarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Kimyasal reaksiyonların hızları tanımlayıp hesaplar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kimyasal reaksiyonların hızları tanımlayıp hesaplar | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| Adsorpsiyon ve katalizin temel kavramlarını bilir | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | ;
| Kimyasal reaksiyonların hızları tanımlayıp hesaplar | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | ;
| Adsorpsiyon ve katalizin temel kavramlarını bilir | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 2 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3,5 | 3 | 1,5 |