Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Aletli Analiz Laboratuvarı | KIM401 | 5 | 0 + 3 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge EREN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, kimyager ünvanı alacak öğrencilerin enstrümental analiz dersinde öğrendikleri teorik bilgileri laboratuvar ortamında cihazları kullanarak uygulayabilmelerini sağlanmaktır. Ayrıca, kimya ile ilgili çalışacakları sektörlerde alanlarıyla ilgili uygulamalarda nicel ve nitel bilgileri kullanarak analiz yöntemi ve cihazlarla ilgili karşılaşabilecekleri problemlerde sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Aletli analiz uygulamalarına giriş, temel bilgiler, laboratuvar kuralları, Nicel ve nitel analiz teknikleri, kalibrasyon, UV-Vis spektrofotometresi, Infrared spektrometresi, spektrumlarının yorumlanması, karışımların spektrofotometrik analizi, kondüktometri, potansiyometrik titrasyon, Atomik absorpsiyon spektrometresi, kromatografik metotlar (ince tabaka ve kolon) |
Ders Kaynakları |
Aletli analiz laboratuvarı Deney Uygulamaları Klavuzu, Bikecik Şeyh edebali Üniversitesi, Kimya Bölümü, 2013, Bilecik
Enstrumantal Analiz İlkeleri, Skoog-Holler-Nieman: Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz (Çeviri editörleri), Bilim yayıncılık, Ankara, 6. Baskı, 2013 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş, laboratuvar kuralları, temel bilgiler, deney gruplarının belirlenmesi | |
2 | UV-Vis Spektrofotometresi ile Boyarmadde Analizi | |
3 | IR Spektrometresi ile bazı organik katıların analizi | |
4 | Refraktometre ile Sakkaroz Çözeltilerinin Nicel Analizi | |
5 | Kondüktometrik Titrasyon ile Asitlik Sabitinin Bulunması | |
6 | Karışımların Spektrofotometrik Analizi | |
7 | Potansiyometrik Titrasyon ile Poliprotik Asitin Asitlik Sabitlerinin Bulunması | |
8 | Arasınav, Potansiyometrik Titrasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar |
9 | Potansiyometrik Kuvvetli asit-baz Titrasyon | |
10 | Spektrofotometrik mangan tayini | |
11 | Kromatografi: Kolon ve İnce Tabaka Kromatografileri | |
12 | Atomik absorpsiyon spektrometresiyle (AAS) ile bazı metallerin tayini | |
13 | Telafi deneyleri | |
13 | Telafi deneyleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Analiz sırasında ortaya çıkan aletsel sorunları çözme becerisi kazanır | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bir analizin yapılabilmesi için farklı metotları bir arada kullanır. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Aletli analiz tekniklerini kullanarak analiz yapar ve sonuçları yorumlar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Bilinmeyen numunelerle karşılaşıldığında uygun metotları seçer | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Belirli grup maddelerin veya karışım halindeki maddelerin analizlerinde uygun metotları geliştirir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Analiz sırasında ortaya çıkan aletsel sorunları çözme becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bir analizin yapılabilmesi için farklı metotları bir arada kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Aletli analiz tekniklerini kullanarak analiz yapar ve sonuçları yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilinmeyen numunelerle karşılaşıldığında uygun metotları seçer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Belirli grup maddelerin veya karışım halindeki maddelerin analizlerinde uygun metotları geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |