Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyokimya Laboratuvarı I | KIM409 | 7 | 0 + 4 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Laboratuvar uygulaması |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Şaban KESKİN |
Amaç |
Öğrencilere, laboratuvar çalışma kurallarının kavratılması, Biyokimya derslerinde kazanılan teorik bilginin uygulamaya geçirilerek pekiştirilmesi ve bilimsel çalışma yeteneklerinin kazandırılmasıdır |
Ders İçeriği |
Tampon çözelti hazırlanması, İdrarın fiziksel ve kimyasal özellikleri, Amilaz enzim aktivitesi, kalitatif karbohidrat tayinleri, Aminoasitlerin kalitatif analizi ve kağıt kromatografisi ile aminoasitlerin ayrılması, Meyve sularında askorbik asit ve asitlik tayini, Nişastanın hidrolizi, Enzimatik Tepkimeler, Lipitlerin izolasyon teknikleri, Enzim inhibisyonunun tayin edilmesi, Protein izolasyonu, Aminoasitlerin asit baz özelliklerinin incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Temel Biyokimya Laboratuvar teknikleri ve Uygulamalar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
10
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 12 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 12 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyokimya Laboratuvarında temel prensipler, Öğrencilere laboratuvar içeriği hakkında bilgi verilmesi, tampon çözeltiler | Ders Laboratuar |
2 | Tampon çözeltiler ve Tampon çözelti hazırlanması, | Ders Laboratuar |
3 | İdrarın fiziksel ve kimyasal özellikleri, | Ders Laboratuar |
4 | Amilaz enzim aktivitesi | Ders Laboratuar |
5 | Kalitatif karbonhidrat tayinleri, | Ders Laboratuar |
6 | Meyve sularında askorbik asit (C vitamini) ve asitlik tayini | Ders Laboratuar |
7 | Aminoasitlerin kalitatif analizi ve kağıt kromatografisi ile aminoasitlerin ayrılması, | Ders Laboratuar |
8 | Aminoasitlerin asit baz özellikleri, ara sınav | Ders Laboratuar |
9 | Nişastanın hidrolizi | Ders Laboratuar |
10 | Besinlerde enzimatik tepkimeler | Ders Laboratuar |
11 | Enzim inhibisyonu | Ders Laboratuar |
12 | Protein izolasyonu | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyo moleküllerin yapılarını detayıyla öğrenir, yapı fonksiyon ilişkisini kurar, biyomoleküllerin kalitatif ve kantitatif analizleri için uygun analiz metodlarını bilir, biyomoleküllerin diğer moleküllerle etkileşim biçimlerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyo moleküllerin yapılarını detayıyla öğrenir, yapı fonksiyon ilişkisini kurar, biyomoleküllerin kalitatif ve kantitatif analizleri için uygun analiz metodlarını bilir, biyomoleküllerin diğer moleküllerle etkileşim biçimlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |