Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyokimya Laboratuvarı I | KIM409 | 7 | 0 + 4 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Laboratuvar uygulaması |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zerrin PAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, laboratuvar çalışma kurallarının kavratılması, Biyokimya derslerinde kazanılan teorik bilginin uygulamaya geçirilerek pekiştirilmesi ve bilimsel çalışma yeteneklerinin kazandırılmasıdır |
Ders İçeriği |
Tampon çözelti hazırlanması, İdrarın fiziksel ve kimyasal özellikleri, Amilaz enzim aktivitesi, kalitatif karbohidrat tayinleri, Aminoasitlerin kalitatif analizi ve kağıt kromatografisi ile aminoasitlerin ayrılması, Meyve sularında askorbik asit ve asitlik tayini, Nişastanın hidrolizi, Enzimatik Tepkimeler, Lipitlerin izolasyon teknikleri, Enzim inhibisyonunun tayin edilmesi, Protein izolasyonu, Aminoasitlerin asit baz özelliklerinin incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Temel Biyokimya Laboratuvar teknikleri ve Uygulamalar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 13 | 52 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyokimya Laboratuvarında temel prensipler, Öğrencilere laboratuvar içeriği hakkında bilgi verilmesi, tampon çözeltiler | Laboratuar Ders |
2 | Tampon çözeltiler ve Tampon çözelti hazırlanması, | Laboratuar Ders |
3 | İdrarın fiziksel ve kimyasal özellikleri, | Laboratuar Ders |
4 | Amilaz enzim aktivitesi | Laboratuar Ders |
5 | Kalitatif karbonhidrat tayinleri, | Ders Laboratuar |
6 | Meyve sularında askorbik asit (C vitamini) ve asitlik tayini | Laboratuar Ders |
7 | Aminoasitlerin kalitatif analizi ve kağıt kromatografisi ile aminoasitlerin ayrılması, | Laboratuar Ders |
8 | Aminoasitlerin asit baz özellikleri, ara sınav | Ders Laboratuar |
9 | Nişastanın hidrolizi | Ders Laboratuar |
10 | Besinlerde enzimatik tepkimeler | Ders Laboratuar |
11 | Enzim inhibisyonu | Ders Laboratuar |
12 | Protein izolasyonu | Ders Laboratuar |
13 | Lipitlerin izolasyon teknikleri | Ders Laboratuar |
14 | Lipitlerin izolasyon teknikleri, Telafi Deneyleri | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel biyokimya laboratuar uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Biyomoleküllerin kalitatif ve kantitatif analizleri için uygun analiz metodlarını bilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma |
Biyomoleküllerin yapı fonksiyon ilişkisini kurar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Biyomoleküllerin diğer moleküllerle etkileşim biçimlerini öğrenir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel biyokimya laboratuar uygulamalarını öğrenir. | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ;
Biyomoleküllerin kalitatif ve kantitatif analizleri için uygun analiz metodlarını bilir. | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Biyomoleküllerin yapı fonksiyon ilişkisini kurar. | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ;
Biyomoleküllerin diğer moleküllerle etkileşim biçimlerini öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 2,5 | 3,75 | 3,5 | 4,25 | 4,5 | 4 | 4,25 | 5 | 5 | 4,5 | 5 | 4,25 | 4,25 |