| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temiz Enerji Kaynakları | KIM218 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Ülkelerin gelişmişlik ölçütü olan enerji talebi ve arzı ve bu süreçte oluşan çevre sorunlarının öğretilmesi, bunlara çözüm yaklaşımlarından en önemlisi olan alternatif enerji kaynaklarının belirlenmesi |
| Ders İçeriği |
Enerji, atmosfer kirliliği, fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunları, yenilebilir enerji kaynakları. |
| Ders Kaynakları |
Şen, Zekai; “Temiz Enerji ve Kaynakları” Su Vakfı Yayınları, Işıkoğlu Matbaası, İstanbul, 2002
Türkiye’ nin Çevre Problemleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayınları, Önder Matbaası, Ankara, 1998 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Enerji, tanımı, enerji kullanımının temel prensipleri ve tarihçesi, enerji çeşitleri. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Grup Çalışması |
| 2 | Enerji ve doğa. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
| 3 | Fosil enerji kaynakları ve atmosfer kirliliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Seminer Grup Çalışması |
| 4 | Yenilenebilir enerji kaynakları. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 5 | Güneş enerjisi kullanımı ve tarihçesi, güneş radyasyonunun temelleri. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
| 6 | Güneş enerjisi teknolojileri | Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
| 7 | Rüzgar enerjisinin prensipleri, rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav, Jeotermal enerji. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
| 9 | Biyokütle enerjisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Grup Çalışması |
| 10 | Biokütle enerjisi. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 11 | Su enerjisi (hidroelektrik) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 12 | Su enerjisi (hidroelektrik) II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 13 | Dalga ve gel-git enerjisi. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 14 | Hidrojen Enerjisi ve Geleceği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yenilenebilir enerji kaynaklarını tartışır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunlarını sorgular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Yenilenebilir enerji kaynaklarının kulllanım alanlarına karar verir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Enerji çeşitlerini sınıflandırır. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Fosil enerji kaynaklarını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yenilenebilir enerji kaynaklarını tartışır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | ;
| Fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunlarını sorgular. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | ;
| Yenilenebilir enerji kaynaklarının kulllanım alanlarına karar verir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | ;
| Enerji çeşitlerini sınıflandırır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | ;
| Fosil enerji kaynaklarını açıklar. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2,4 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 |