| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seramik Kimyası | KIM319 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | KİMYA |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adem SARIHAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencileri seramik teknolojileri hakkında bilgilendirerek, seramik, seramik sır üretimi ve seramik ve sırlarının renklendirilmeleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
| Ders İçeriği |
Seramiğin tanımı, sınıflandırılması ve hammaddeleri; kil, kaolin, feldspat ve kuvartza uygulanan deneyler; Seramik endüstrisinde çamur hazırlama; Seramik çamurun şekillendirilmesi; Seramiğin kurutulması ve pişirilmesi; Endüstriyel seramik çamurları; Özel seramik çamurları ve oksit seramikler; Seramik sırların sınıflandırılması ve hazırlanması; Sırların renklendirilmesi ve çeşitli özellikleri; Sır ve çamur arasındaki ilişkileri kontrol yöntemleri; Artistik sırlar; Seramik boyaları, üretilmeleri ve türleri |
| Ders Kaynakları |
Seramik Kimyası, Zeliha Mete, Tibyan Yayıncılık, 2020
Reed, J (1998) Principles of ceramic processing, John Willey, Sons, Inc.. Reed, J (1998) Principles of ceramic processing, John Willey, Sons, Inc.. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Seramik tozlar: Tanımlama, özellikler, gereksinimler; Seramik hammaddeleri: Yaygın hammaddeler, özel organik kimyasallar; | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Seramik tozlar: Tanımlama, özellikler, gereksinimler; Seramik hammaddeleri: Yaygın hammaddeler, özel organik kimyasallar - 2 | Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Seramiklerin karakterizasyonu: Sipesifikasyonlar, tane boyutu, yüzey alanı, por boyutu, yoğunluk; | Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Seramiklerin Şekillendirilmesinde Kullanılan Yöntemler; | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Seramiklerin Pişirilmesi, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Vitrifikasyon ve oluşan reaksiyonların açıklanması; | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Denge Diyagramları; Üçlü Denge Diyagramlarının; Seramik Üretiminde Kullanılması; | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Denge Diyagramları; Üçlü Denge Diyagramlarının; Seramik Üretiminde Kullanılması - 2 | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Sofra Eşyaları: Üretimleri, İstenilen özellikler; Sır ve Emaye: | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Sır Hazırlama, Sır Uygulama yöntemleri, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Sır çeşitleri, Emaye hazırlama, | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Emaye uygulama yöntemleri, | Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Emayede kullanılan metaller ve özellikleri; | Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Cam: Üretimi, Şekillendirilmesi, Çeşitleri: Teknik Seramikler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Pişirim sırasındaki reaksiyonlar ve pişirim sırasında ortaya çıkabilecek hataların nedenlerini tartışabilecektir. | |||
| Seramik hammaddelerinin özelliklerini yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yüzey enerjisinin süreçlerdeki etkilerini tanımlayabilecektir. | |||
| Pişirim sırasındaki reaksiyonlar ve pişirim sırasında ortaya çıkabilecek hataların nedenlerini tartışabilecektir. | |||
| Seramik hammaddelerinin üretim yöntemlerinin seramik üretim süreçlerine etkilerini yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Pişirim sırasındaki reaksiyonlar ve pişirim sırasında ortaya çıkabilecek hataların nedenlerini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Seramik hammaddelerini (tozlar), özelliklerini ve üretim yöntemlerinin seramik üretim süreçlerine etkilerini yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yüzey enerjisinin süreçlerdeki etkilerini tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Pişirim sırasındaki reaksiyonlar ve pişirim sırasında ortaya çıkabilecek hataların nedenlerini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Seramik hammaddelerini (tozlar), özelliklerini ve üretim yöntemlerinin seramik üretim süreçlerine etkilerini yorumlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yüzey enerjisinin süreçlerdeki etkilerini tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |