Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kromatografi Teknikleri | KIM224 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin ana amacı öğrencilere yapacakları bilimsel çalışmalarda kullanabilecekleri modern kromatografik tekniklerin öğretilmesi ve bu tekniklerin kullanılmasında karşılarına çıkacak problemlerde nasıl bir yol izleyerek çözebileceklerinin kavratılmasıdır. Metot seçiminde neye dikkat edilmesi gerektiği ve bu metotların nasıl seçileceği öğretilecektir. Elde edilen kromatografik verilerin nasıl değerlendirileceği de kavratılacaktır. |
Ders İçeriği |
Kromatografi ve ayırma biliminde temel kavramlar, Kromatografiye genel bakış ve kimyadaki yeri ve önemi, Kromatografide tabaka ve hız teorileri, İnce tabaka kromatografisi, Tutunma parametreleri, kolon verimliliği, çözünürlük, Gaz kromatografisi ve temelleri, Kütle spektrometresi genel bakış, Kütle spektrometresi iyon kaynakları ve seçimi, Kütle spektrometresi türleri teorileri ve uygulamaları, Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC) ve temelleri HPLC metot geliştirme ve uygulamaları, Kapileri elektroforez ve teorisi, Kapileri elektroforez metot geliştirme ve uygulamaları |
Ders Kaynakları |
CLIFTON E. MELOAN, Chemical Separations Principles Techniques, and Experiments, John Wiley and Sonc Inc, 1999
SKOOG, HOLLER, NIEMAN, Enstrümental Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık, 1997 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2013 - 2014 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 11 | 1 | 11 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kromatografi ve ayırma biliminde temel kavramlar | |
2 | Kromatografiye genel bakış ve kimyadaki yeri ve önemi | |
3 | Kromatografide tabaka, hız teorileri, kolon verimliliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC) ve temelleri | |
12 | HPLC metot geliştirme ve uygulamaları | |
7 | Kütle spektrometresi genel bakış | |
8 | Ara Sınav, Kütle spektrometresi iyon kaynakları ve seçimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Kütle spektrometresi türleri teorileri ve uygulamaları | |
10 | Kütle spektrometresi türleri teorileri ve uygulamaları | |
11 | Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC) ve temelleri | |
12 | HPLC metot geliştirme ve uygulamaları | |
13 | Kapileri elektroforez ve teorisi | |
14 | Kapileri elektroforez metot geliştirme ve uygulamaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hangi alanlarda ne tür metotların kullanılması gerektiğini öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenilen tekniklerin endüstriyel alanda nasıl kullanılacağını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Metotların neye göre seçilmesi gerktiğinin öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Farklı metotların birbiriyle olan ilişkilerinin oğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kromatografik metotların neler olduğunun öğrenir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kombine metotların değerlendirebilme yeterliliği kazanır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hangi alanlarda ne tür metotların kullanılması gerektiğini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğrenilen tekniklerin endüstriyel alanda nasıl kullanılacağını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Metotların neye göre seçilmesi gerktiğinin öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı metotların birbiriyle olan ilişkilerinin oğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kromatografik metotların neler olduğunun öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kombine metotların değerlendirebilme yeterliliği kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |