| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İş Organizasyonu ve Atölye Çalışmaları | MET219 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | METALURJİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mecit KARADAĞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mesleki bir konuda yapılacak çalışmayı organize edebilme ve iş akışını yönlendirme tekniğinin öğretilmesi. |
| Ders İçeriği |
Konu belirleme, teorik araştırma, çalışma programının hazırlanması, uygulama. |
| Ders Kaynakları |
Öğretim elemanının ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2019 - 2020 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 10 | 1 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 163 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,39 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders İşlenişi Hakkında Bilgi ve Konu Belirleme | Ders |
| 2 | Konu Belirleme Çalışması | Ders |
| 4 | Teorik Hazırlık | Ders |
| 4 | Teorik Hazırlık | Ders |
| 5 | Yapılacak Çalışmaların Belirlenmesi ve Çalışma Programının Oluşturulması | |
| 9 | Uygulama | |
| 9 | Uygulama | |
| 8 | Ara Sınav, Uygulama | Laboratuar |
| 9 | Uygulama | |
| 9 | Uygulama | |
| 9 | Uygulama | |
| 12 | Sonuçların Değerlendirilmesi | |
| 13 | Sonuçların Değerlendirilmesi ve Rapor Hazırlama | Ders |
| 14 | Sunum |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Araştırma tekniğinin öğretilmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Yapılacak çalışmada iş akışını belirleyebilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Program dahilinde çalışma | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Belirlenen konu ile ilgili uygulama bilgisi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |