| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Döküm Teknolojisi | MET101 | 1 | 3 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | METALURJİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mecit KARADAĞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Mecit KARADAĞ |
| Amaç |
Döküm işlemi ve kullanılan malzemelerin özelliklerini tanımlar, kalıplama ve maça hazırlama yöntemlerinin bilir, dökme demir çeşitlerini tanımlar, döküm yöntemlerini bilir. |
| Ders İçeriği |
Döküm yöntemi, Modeller, kalıp kumu özellikleri, kalıplama yöntemleri, maça özellikleri, maça hazırlama yöntemleri, katılaşma . dökme demirler ve çeşitleri, döküm yöntemleri |
| Ders Kaynakları |
Öğretim elemanının ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 25 |
| Ödev (Sunum) | 15 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 6 | 2 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Döküm İşlemi ve Kullanılan Terimler | Ders |
| 3 | Kalıp Kumları ve Özellikleri | Ders |
| 4 | Kum Testleri | Ders |
| 5 | Kalıp Hazırlama Uygulaması | Laboratuar Ders |
| 5 | Kalıp Hazırlama Uygulaması | Laboratuar Ders |
| 6 | Maçalar ve Özellikleri | |
| 8 | Ara sınav, Maça Üretim Teknikleri Döküm Uygulaması | Ders |
| 9 | Maça Üretim Teknikleri | Ders |
| 10 | Dökme Demirler | Ders |
| 11 | Metal Ergitme Ocakları | Ders |
| 12 | Şarj Hesabı | Ders Problem Çözme |
| 13 | Döküm Teknikleri | Ders |
| 13 | Döküm Teknikleri | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Döküm işlemini ve aşamalarını bilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Maça hazırlama tekniklerini ve maça özelliklerini bilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Dökme demir çeşitlerini ve özelliklerini bilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Döküm yöntemlerini bilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kalıp kumları ve özelliklerini bilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Döküm işlemini ve aşamalarını bilir | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 4 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | ;
| Maça hazırlama tekniklerini ve maça özelliklerini bilir | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 4 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | ;
| Dökme demir çeşitlerini ve özelliklerini bilir | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 4 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | ;
| Döküm yöntemlerini bilir | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 4 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | ;
| Kalıp kumları ve özelliklerini bilir | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 4 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 4 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |