| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Döküm Hataları ve Analizi | MET223 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | METALURJİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim-Laboratuvar uygulamaları |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mecit KARADAĞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Döküm Hatalarının Genel Oluş Nedenlernii, türlerini anlatmak. Hatanın derecesine göre, parçanın çalışacağı şartlar ve onarımını öğretmek |
| Ders İçeriği |
Döküm Hatalarının Çeşitleri, Döküm Hatalarının Genel Oluş Nedenleri, Metal ve Alaşımların Çekmesinden Oluşan Hatalar; a) Çöküntü b) Gerginlikler ve çatlamalar c) Çarpılmalar. Gaz Boşlukları, dart, forsa vb, Hatanın derecesine göre, parçanın çalışacağı şartlar ve onarımı. |
| Ders Kaynakları |
DÖKÜM ARIZALARI ATLASI REŞAT SARIBAŞ,MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI , 1970 Yayın Yeri: ANKARA
Ders notları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giril | Ders |
| 2 | Kırık ve Çatlak Parçalar | Ders |
| 3 | Karbon Yüzmesi , Kalıp Ezmesi, Kum Yalaması | Ders |
| 4 | Curuf, Kum Boşlukları ve Kalıp Düşmesi | Ders |
| 5 | Erozyon Dartı, Genleşme Hataları | Ders |
| 6 | Kum Kaynaması, Gaz Sakatları | Ders |
| 7 | Sert Yüzeyler, Sıcak Yırtılma | Ders |
| 8 | Ara Sınav, Kum Emmesi | Ders |
| 9 | Eksik Döküm, Katmer | Ders |
| 10 | Kalıp Ezmesi, Pürüzlü Yüzey | Ders |
| 11 | Derece Kaçırması, Çöküntü | Ders |
| 12 | Kaçıklık, Maça Yüzmesi | Ders |
| 13 | Çekinti Boşlukları | Ders |
| 14 | Kalıp Şişmesi, Damarlanma, Atık | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Döküm Hatalarının Genel Oluş Nedenlerini bilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hata türlerini bilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hatanın derecesine göre, parçanın çalışacağı şartları bilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Parçanın onarımını yapmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |