EN
  • Anasayfa
  • MET103 Korozyon ve Korunma (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
MET103 - Korozyon ve Korunma
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Korozyon ve Korunma MET103 2 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAPLAN
Amaç

Korozyonun kontrol altına alınabilmesi için korozyonun tanımlanması, nedenlerinin irdelenmesi, korozyon hızının ölçülmesi ve korozyona karşı önlemlerin alınması ve uygun malzeme seçimi konusunda ilkelerin belirlenmesi.

Ders İçeriği

Korozyona giriş, korozyonun elektrokimyasal temelleri, Korozyon hızının ölçümü, Korozyon Türleri, Korozyondan korunma ilkeleri

Ders Kaynakları 1. H.H. Uhlig, Corrosion and Corrosion Control, John Wiley, USA, 1961. 2. N.Haliloğlu, Korozyonun Nedenleri ve Önlenmesi, Segem yayınları Ankara, 1986. 3. İ.A.Şengil, Korozyon,İTÜ.,SMF Matbaası, 1992. 4. A.F.Çakır, Korozyon Ders Notları, İTÜ. Metalurji ve Malzeme Müh. 1993.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 9 1 9
Ödev 1 Ödev 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Korozyonun tanımı ve önemi, Korozyondan kaynaklanan ekonomik kayıplar ve Korozif ortamlar Beyin Fırtınası
2 Korozyonun elektrokimyasal temelleri, korozyon hücresi, korozyon oluşumu
3 Polarizasyon ve türleri, hidrojen aşırı potansiyeli, korozyon hızına polarizasyonun etkisi Ders
4 Pasiflik, korozyon hızı hesaplama metotları Ders
5 Korozyonun sınıflandırılması ve türleri, Homojen korozyon, galvanik korozyon Ders
6 Aralık korozyonu, oyuklanma korozyonu, Filiform korozyon Ders
7 Seçimli korozyon, Erozyon korozyonu, kavitasyon korozyonu, fretaj korozyonu Ders
8 Taneler arası korozyon, gerilmeli korozyon, korozyonlu yorulma Ders
9 Hidrojenle bozulma, mikrobiyolojik korozyon ve yüksek sıcaklık korozyonu Ders
10 Korozyondan korunmanın ilkeleri, ara yüzeyle ilgili tedbirler Ders
11 Korozyon kontrolünde kaplamaların önemi Ders
12 Katodik ve anodik koruma Ders
13 Korozyonda malzeme seçiminin ilkeleri Ders
14 Ortamla ilgili tedbirler;inhibitörler, Tasarım aşamasında alınacak tedbirler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Endüstriyel uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Matematik, fen bilimleri ve ilgili endüstriyel alana özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 4 5 5 5 5 5 - 5 5 5 5 5 5 4 4
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
Endüstriyel uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4 5 4 5 4 5 5 4 4 4 5 5 4 5 3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4 3 3 4 5 5 4 3 4 4 4 4 4 4 3
Matematik, fen bilimleri ve ilgili endüstriyel alana özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5 4 5 4 3 3 4 3 3 4 3 3 4 5 4