Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik Teknolojisi | MET108 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | METALURJİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, Anlatım, Tartışma, Takım/Grup Çalışması, Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar UYAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Pınar UYAN |
Amaç |
Seramik malzemeler ve sınıflandırılmasını öğrenmek Seramik malzemelerin kristal yapıları hakkında bilgi sahibi olmak Seramik malzemelerin üretimini ve üretim yöntemlerini kavramak, Geleneksel ve ileri teknoloji seramikleri hakkında bilgi sahibi olmak, Refrakter malzemeler ve Cam yapısı ve özellikleri hakkında bilgilenmek, Seramik sırlarının hazırlanması ve sır formulasyonu hakkında bilgi sahibi olmak. Seramik malzemelerin özellikleri ve endüstride uygulanan testler hakkında bilgilenmek. |
Ders İçeriği |
Seramik malzemelere giriş, tarihçesi ve sınıflandırılması Seramik malzemelerin kristal yapıları, Seramik hammaddeler, Seramiklerin şekillendirme yöntemleri ve üretim yöntemleri(Seramik karo sağlık gereci ve porselen) Seramiklerin kurutulması sinterlenmesi, Seramik malzemelerin faz diyagramları, Seramik sırları, Cam hazırlama ve camların özellikleri, refrakter malzemeler, Teknik seramikler, Seramiklere uygulanan testler ve özellikleri |
Ders Kaynakları |
7.Sanayi madenleri,Yüksel Önem,Kozan ofset Mat. San. ve Tic. Ltd. Şti, Ankara, 2000 8.Seramik Astarları,Zehra Çobanlı,Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996
1.Ders notları, internet 2.)Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, W.D.Callister(Çev.Kenan Genel), Nobel Yayın Dağıtım, 2013. 3. Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, M.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları 2 istanbul, 1983 6.Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972 4.Seramik Teknolojisi ve Uygulaması,H.Hüseyin Tanışan- Zeliha Mete,birlik Matbaası, Söyüt 1988. 5.Endüstiriyel Seramikler,Güner sümerAnadolu Üniversitesi yayınları,no 377,Eskişehir,1990 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramik malzemelere giriş, tarihçesi ve sınıflandırılması | |
2 | Seramik malzemelerin kristal yapıları ve faz diyagramları | |
3 | Seramik hammaddeler | |
4 | Seramiklerin şekillendirme yöntemleri ve üretim yöntemleri (kaplama malzemeleri-karo) | |
5 | Seramiklerin şekillendirme yöntemleri ve üretim yöntemleri (seramik sağlık gereci) | |
6 | Seramiklerin şekillendirme yöntemleri ve üretim yöntemleri (sofra eşyası-porselen ve teknik seramik) | |
7 | Seramiklerin kurutulması ve sinterlenmesi olayı | |
8 | Ara Sınavlar, ders konularının tekrarı | Ders |
8 | Ara Sınavlar | |
9 | Seramik Sırlar | |
10 | Cam hazırlama ve camların özellikleri | |
11 | Teknik seramikler ve refrakterler | |
11 | Teknik seramikler ve refrakterler | |
13 | Seramiklerin özellikleri ve endüstride uygulanan testler | |
14 | Ödev ve öğrenci ders sunumları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seramiklere uygulanan testler ve analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar, uygular ve sonuçları değerlendirirler. | |||
Seramik hammaddeler, özellikleri ve kullanım nedenleri hakkında bilir. Seramiklerin şekillendirme yöntemleri konusunda bilir ve uygular. Seramik cam ve sır türleri, özellikleri ve uygulamalarını bilirler. Teknik seramikler ve refrakter malzemelerin kullanım alaları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. | |||
Seramiklere uygulanan ısıl işlemler hakkında bilgi sahibi olurlar. | |||
Seramiklerin kristal yapıları ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olurlar. | |||
Seramikleri sınıflandırarak, üretim teknolojileri ve ürünleri konusunda bilgi sahibi olurlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seramiklere uygulanan testler ve analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar, uygular ve sonuçları değerlendirirler. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik hammaddeler, özellikleri ve kullanım nedenleri hakkında bilir. Seramiklerin şekillendirme yöntemleri konusunda bilir ve uygular. Seramik cam ve sır türleri, özellikleri ve uygulamalarını bilirler. Teknik seramikler ve refrakter malzemelerin kullanım alaları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Seramiklere uygulanan ısıl işlemler hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Seramiklerin kristal yapıları ve özellikleri konusunda bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - |
Seramikleri sınıflandırarak, üretim teknolojileri ve ürünleri konusunda bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |