Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modül Teori | MAT445 | 7 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | MATEMATİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Modül teori ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme. |
Ders İçeriği |
Modüller, Alt modüller, İzomorfizm Teoremleri, Serbest Modüller, Tam diziler. |
Ders Kaynakları |
Algebra (An approach via module theory), William A. Adkins, Steven H. Weintraub.
Steps in commutative algebra, R.Y. Sharp. Algebra, Thomas W. Hungerford. An introduction to homological algebra, Joseph J. Rotman |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Modül kavramı ve örnekleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
2 | Alt modüller | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
3 | Bölüm modülleri | |
4 | Modül homomorfizmleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
5 | İzomorfizm teoremleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | Serbest modüller | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
6 | Serbest modüller | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
8 | Modüllerin toplamı ve çarpımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Tam diziler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Tam diziler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
11 | Etki kavramı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | R-cebirler ve örnekleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
12 | R-cebirler ve örnekleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
14 | Örnekler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Modül yapısını anlama ve uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Modül kavramıyla ilişkili yapıları anlama ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Modül yapısını anlama ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Modül kavramıyla ilişkili yapıları anlama ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |